Sport Day Hana yang pertama (16/7/2017)

Salam,

Tahun ni 2 kali aku dan isteri ke stadium untuk support sukan anak2. kali pertama ke stadium Matsushita kat Shah Alam nun, untuk majlis sukan SKKL, dan ahad lepas ke Stadium 3K Subang Jaya untuk majlis sukan Hana Darina.

Agak excited juga lah sukan Hana yang pertama, isteri aku yang paling excited sebenarnya.. ekekekek.. pagi-pagi awal isteri aku bangun goreng mehun, makan pagi dan bawa bekal sekali ke stadium.. dah katanya start dari 8pg sampai 4ptg.. kitaorang fikir baik bawa bekal kot lapar.. tak prlu nak cari makan dah.. memang berbaloi..

Pagi tu memang rezeki Azwan dan kawan dia juga lah, aku ajak diaorng datang bekpas kat umah aku, sebab kebetulan isteri masak banyak, tu yg aku jemput bekpas... Pukul 8pg masih kat umah, ekekeke.. pendaftaran start 815pg.. aku rasa pendaftaran maybe dari 8.15-9pg.. tp elok datang awal sbb nak dapatkan spot parking. kalau tak.. susah gak.. kitaorng keluar dalam 830pg juga lah.. kira lambat.. kalau ikut aku dan isteri, kitaorang jarang lambat, kalau janji pukul 8, pukul 755 dah tercegat.. tp kali ni masa memang tak mengizinkan. namun 8.30pg masih ok..cuma parking lah agak susah nak dapat..

Masuk jer terus register, bila antar Hana ke khemah rumah Hijau, alamak!! meraung la plak.. tak nak kena tinggal.. kesian plak kat dia dalam masa yang sama, timbul juga rasa marah dalam hati. tapi nak wat cemana..aku tinggalkan hana ngan isteri aku.. last-last isteri aku senyap-senyap cabut.. sampai nak masuk perbarisan masih nampak hana macam dok nangis lagi..

Bila nak start acara baru la nampak hana ceria.. tp bila nak masuk acara kedua, buat hal plak.. tak mo lepas.. masa dok beratur acara kedua pun dok sebek lagi nangis.. namun apa pun no pertama tetap dalam tangan.. ekekekek..

Dalam pukul 1tghhri juga lah sukan ni abis.. lepas hari sukan, kami sekeluarga terus ke McD Subang jaya utk lunch... Settle hari sukan hana.. balik semua kepenatan.. aku sempat layan citer Wonder women. Isteri aku kepenatan tdo, yang kesiannya, sun burn area muka dia.. alamak.. memang kesian.. ada kesan Spek mata yang tak kena panas.. ada 2 tona warna la area bwh mata tuh.. ekekekek...




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.