Travel pulang ke Petaling Jaya bhgn 2

Salam,
Lewat plak aku amik masa nak tulis bahagian 2 travel balik PJ. Sebelum keluar g bekpas roti telur goyang. Aku ada Check CCTV plus, wow.. Terkedu jap sbb jalan Dr Simpang Pulai masih byk kereta. Aik, pagi2 buta dah byk keta.

Aku assume, ramai gerak mlm td and tdo kejap kat RnR then continue awal pg. So pas bekpas, aku decide nak lalu jalan lama. Yang jauh sikit sbb ikut waze, Simpang Pulai ke Tapah lalu jalan lama biasa jem juga. Jadi aku amik alternative lain. Masuk celah kampung mana tah.

Sampai Temoh, nak ke Tapah dah melekat, waze direct kan aku lalu Sg Chenderiang, memang clear. Tp jauh sikit lah. Jauh sikit xper dari buang masa lekat dlm jem. Jemnya sebab, trafik lite je der.

So aku dpt skip jem, lepas trafit lite tapah. Clear sampai masuk hiway tol bidor. Aku ckp dlm ati, bior betul bg direction masuk tol(hiway) . Org dok komen  "stand still' je byk nih.

Aku suh co-pilot cek jalan lama ke sungkai, mak ai, speed cuma 10 - 15km/j je.. Kompem jem. Cek Bidor ke Slim River lalu hiway blh lah 50 ke 60km/j. So ikut waze je lah. Korang jgn lawan waze punya direction, betul sokmo der.

Jam 2 tghhr aku n keluarga sampai Petaling Jaya. Alhamdulillah. Kira2 4jam perjalanan dari ipoh ke PJ, consider OK lagi lah.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.