Ramah Mesra SRA Anggur

Salam,
Makin lama makin lemau corak penulisan aku. Entri ni patut published 21hb. 27hb kot br publish. Biasanya aku isi dulu sebagai draft, just masukkan title je dulu. Kurang 2 idea aku masih ada. Itu teknik aku lah. Klu time rajin br nak perah otak nak menulis 2 3 entri sekali gus kelaut juga lah.
Ni pun cam kelaut dah  hihi. Hari ni (21hb) lah, aku amik half day sbb nk ke sekolah Rendah Agama Anggur. Nak jumpa ustaz/ustazah yg ngajo ank aku utk dpt kan result.
Ckp psl kelaut ni, result dorg fuhh! merosot teruk. Sangat teruk, geleng Kepala aku tgk. Mmg gaya org tak belajar. Bukan setakat tak ulang kaji, macam xpergi kelas. Tup Tup amik exam. Adui. Itu lah ibarat nya yang boleh aku gambarkan. Cemana nak buat pun tak tahu.
Mmg kena duduk sebelah ank2,paksa dorg study dan hafal. Walaupun result teruk, aku xde lah marah dorang direct. Aku nasihat juga lah. Apa pun aku sentiasa berdoa agar anak2 aku diterang kan hati, mudah menerima pelajaran. Semua ibu bapa sudah pastinya inginkan yang terbaik untuk anak2. Termasuk lah aku. Yang penting, aku juga kena usaha utk monitor dgn lebih jitu.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.