Family outing - kedai buku Popular Pyramid

Salam,

Entri ni kisah Sabtu lepas. Hehehe. Time hujung mgu boleh plak aku tak UP cerita. Tgu isnin br nak mengayuh.. Cemana nih.. Kurang istiqomah.

Sabtu lepas, aku dan isteri bw anak2 keluar, memang plan nak ke kedai Popular kat pyramid tu. Situ je la tempat kitaorg selalu bertandang. Dekat sgt dgn umah. Anak2 pun pakai tracksuit je. Hihi.

Tp hari ni (Sabtu)  Aiman xde. Dia ada aktiviti kat sekolah. Maklum lah pengawas. Aku antar awal pg td dlm kul 720am. Katanya abis kul 4 ptg.

Lepas semua dah bekpas, dlm kul 10 lbh, kitaorg pun keluar, memula ingat nak beli barang dapur dulu, ptg keluar plak ke kedai buku. Tp plan tukar, kitaorg ke kedai buku dulu.

So terus ke Pyramid, awal pg parking pun masih byk, tp dah hampir penuh lah. Pg2 pun dah ramai org.

Sampai je, aku ajak isteri g mkn plak. Wpun dah bekpas tp perut aku nak dok berbunyi. So kitaorg lepak dlm AEON, beli mini Pizza 9". Size kecik je potong 4. Then, Milo ais 1, teh tarik 1.share2 je. Aku mmg dah biasa kan anak2 share je kalau utk alas perut gini. Hana beli ball2 goreng.

Pas makan terus ke Popular, cari kan buku. Aku survey buku2 utk Aiman, ajiq n Daniel tgk buku2 utk latihan dorng. Terpaksa beli sbb nak kena push utk baca sebelum coming exam. Aku boleh kata result agak teruk masing2 kecuali Haziq yg ada peningkatan.

Aku cr kan nota ringkas utk Aiman supaya dia boleh hafal dan buku latihan. Lps hafal, buat latihan. Dengan harapan, ada peningkatan. Tahun depan masing2 ada exam besar. So kena push dr sekarang.

Beli buku je, belum cukup utk dorng buat improvement, belum boleh yakin result akan meningkat kalau beli dan simpan saja. Lepas ni aku nak kena push plak utk study. Push dan pantau,  kena pantau betul2.klu tak memang tak jalan. Anak2 zaman millennium ni mmg mcm ni, byk sgt gajet yg boleh divert dorg punya fokus.

Moga dgn ada nya buku2 ni boleh jadi pemangkin utk start bergerak dan dpt result yang baik ujung tahun ni. Klu result memberansangkan. Reward besar aku dan isteri dah atur utk dorng.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.