Berenang di Kompleks 3K SS13

Salam semua,
Entri kali ni nak citer sikit pasal Kompleks 3K SS13 Subang Jaya. Bagus juga ada Kompleks kemudahan kemasyarakatan ni. Aku ada juga check sebelum ni kot nak bawa Hana Darina berenang, cuma sabtu lepas baru berkesempatan nak g try.

Sabtu lepas, petang selepas balik dari Bird Park, aku bw Hana Berenang kat Kompleks 3K nih. Balik dari makan, singgah sekejap untuk ushar apa-apa pendaftaran dan bayaran yang perlu di samping tengok sekali sesi berenang.. sebab mana-mana kemudahan kolam renang ni, dorang ada sessi yg kita kena follow.

Kompleks ni agak luas, mcm2 sports boleh main kat sini, aku cuma lebih tertumpu nak guna swimming pool jer. Untuk guna kemudahan, kita kena daftar dan dapatkan reload kad dia. Pendaftaran dan kad baru kena byr rm10 + RM5 topup. Korang tak perlu register utk 6 kad utk 6 orang sefamily.. berapa banyak nak kena daftar tuh.. rm15x6 dah RM90.. byk kan... itu yang aku fikir mula2.. rupanya.. satu kad boleh kongsi asalkan topup ada.. Cuma better ada utk dewasa dan 1 kanak2 sebabnya.. kalau kita swipe kad dewasa utk kanak, akan rugi seringgit lah..

So aku keluarkan RM15.60 untuk pendaftaran. mana datang 60sen tuh.. itu lah GST.. then aku topup rm10.. ada la rm15 topup... kali ni aku register satu kad jer.. jadi utk masuk swimming pool hari minggu, dewasa kena RM4 dan kanak kena RM3.. tp sebab aku register 1 kad dewasa.. jadi tolak 2 kepala utk dewasa lah.. RM8.. masih berbaloi lagi.. next time aku akan register 1 kad utk kanak-kanak plak.. jadi kalau Hana dan Daniel nak masuk.. guna kad kanak2.. jimat la sikit..

Aku takde amik banyak gambo sbbnya bateri nak kong dah.. ye lah dari pagi dok amik gambo kat Bird Park tuh.. kalau aku g lagi 3K tuh aku amik gambo keliling..












0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.