Sunday Lunch @ Sambal Hijau

Salam,
Jalan-jalan cari makan ujung minggu ahad ni di Sambal Hijau Jalan Sungai Pencala.. Seusai lawatan sambil belajar buat Hana Darina ke Pusat Sains Negara, dari sana terus ke area Sungai Pencala cari kedai makan Sambal Hijau.. dah tak jauh sangat..

Sampai jer aku tengok kedai nih.. amboi.. sesak lagi... perasaan sesak dekat Pusat Sains Negara tadi pun belum abis, ni sesak pulak... area sini pun mcm pack, kalau makan kat sambal hijau korang kena masuk celah kedai tuh, utk parking.. parking pulak full.. aku ckp kat isteri  kesayangan aku, kalau takde parking, kita g makan meat ball kat Ikea jer...

Pusing seround 2 ada 2 kereta keluar.. alhamdulillah.. boleh la parking... dah parking, tempat duduk pulak takde, sbb pack siot.. memang pack.. mcm !@#$$%$#@... ekekekeke.. memang kena share meja.. no choice.. lepas tunggu jap sementara isteri g amik makanan dia.. ada satu meja bulat kosong terceruk sikit.. boleh la kami 3 beranak...

Aku amik kulat masak lemak cili padi, amik gulai daging ngan Budu.. pergh... memang padu masakan dia.. sedap baq hang.. patut la sesak ngan orang.... isteri aku ckp, kalau time kerja.. pukul 11.30pg dah patut ada sana utk lunch.. kalau tidak.. mmg pack.. lagi mudah datang naik uber/grab jer.. sbb parking isu utama sekali...

Burrpppp.. alhamdulillah, aku nak try masak lemak urat.. tp harga dia.. mcm mahal sangat.. RM14~18.. tak jadi.. dah tengah-tengah bulan ni, berkira gak la... Kulat yang aku amik tuh pun dah RM6 sepinggan...

Pada aku tempat ni kalau nak makan memang sedap.. sbb pilihan lauk yang amat banyak... then masakan dia memang sedap.. kena dengan tekak aku.. dari segi kesesakan tuh... biasa lah.. kalau kedai sedap.. memang sesak.. nak extend pun aku rasa dorng tak leh buat dah.. kalau korang dari PJ or shah alam nak datang.. better naik uber atau grab kalau datang time peak.. kalau tidak.. datang dlm kul 11.30 mau ada sana dah.. ok... kalau lewat sangat.. memang orang kurang.. tp lauk pun mungkin dah kurang... apa pun kalau nak datang time peaks hours mcm aku pun ok.. kat parking kena tunggu jap la.. sbb semua kereta yang parking memang pelanggan sambal ijo... kalau dorng dah kenyang.. sure dorng keluar... itu je cara dia.. kalau korang tak suka kesesakan sgt... g Jaring kat Mentari.. pun ok.. lebih kurang pilihan menu dah sedap...





0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.