Dinner @Bubba Gump Shrimp

Salam,
Semalam yakni Khamis. aku bersama isteri tersayang dan anak dara dinner kat Bubba Gump Shrimp. Dah lama isteri dok cakap nak try makan kat Bubba Gump nih.. oleh sebab semalam gaji dah masuk... nahhh... bawa la isteri kesayangan aku ni try Bubba Gump Shrimp nih. Anak-anak jantan tak ikut, kesian juga.. tak perla.. biar abahnya rasa dulu.. kalau ok.. next time bawa plak.

Sebelum masuk tgk harga kat menu dulu.. kalau dlm 30++ tuh masuk boleh lagi la nak try.. bila tengok menu.. memang ada yang mahal, tp masih ada yg mampu nak order.. so boleh ler... Sbb datang dekat pukul 6 petang, nampak masih kosong lagi..

Aku amik menu From the grill, BBQ Beef Back Rib, katanya homemade BBQ sauce with slow cock... regular RM58.90 and large RM89.90. Wow.. boleh tahan harga.. aku nak try ler nampak mcm sedap... patut g restoran Shrimp.. makan ler shrimp ye dak.. tp tak per lah.. try tgk..

Isteri amik Forrest's Seafood Feast. RM 38.80. Then kitaorang amik air bottomless. aku amik Pineapple, isteri aku amik Guava.

Bila dapat makanan, aku rasa sedikit kecewa dengan rasa dia.. harga RM58.90 tu pada aku dah mahal dah.. tak sepadan dengan rasa dia.. dah ler menu yang sampai tuh.. langsung takde rasa panas.. sejuk baq hang...memang daging dia agak lembut, tp dah macam kena rebus.. dalam menu ckp slow roasted.. tp rasa mcm kena rebus jer dan sejuk semacam..

Sos BBQ pun takde special mana pun.. rasa macam sos BBQ kat AEON Big jer... mcm aku beli bbq sos utk buat grill ngan adik beradik.. adoi.. jenuh juga la nak abis kan.. mmg portion buleh kenyang la.. cuma tak masuk sgt dalam tekak aku dengan bbq sos dan sejuk.... tp ini personal komen jer la.. aku rasa orang lain mungkin ok kot..

Yang isteri punya, aku rasa still ok la.. semua goreng tepung jer ... dengan beberapa sos yang dorng sediakan.. agak berbaloi.. kalau datang lagi Bubba Gump nih.. mungkin aku tak nak amik dah kot yg grill daging nih.. kena try lbh kepada seafood kot or udang kot.. sbb kepakaran dorang udang kan.. besar2 letak shrimp kan.. yang aku p makan daging tuh nak wat apa...

Apa pun alhamdulillah Allah bagi rezeki untuk menikmati makan malam.. walaupun tak berapa puas hati dengan rasa, aku tetap bersyukur dapat menjamah makanan di samping orang-orang yang aku sayang...






0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.