Sunday @Pusat Sains Negara

Salam,
Fuh. belum apa-apa ni nak cerita balik cukup terasa dia punya kesesakan.. ekekeke.. maklum lah masuk percuma.. cuti sekolah plak tuh.. memang ramai giler orang wooooo.. memang ramai gilerrrr....

Hana dah pernah pergi Pusat Sains Negara dari rombongan sekolah tadika dia... tp dia ajak lagi... sbb dia tau free.. sebelum ni dia ada ajak jalan-jalan.. sbb aku bgtau semua tempat kena bayar.. dia keluar idea "Kita gi jalan tempat yang free abah"... adoi. anak dara ni memang cerdik.. ajak plak g Pusat Sains Negara..

Aku ngan isteri ok kan jer la.. Ahad pagi.. bgn cari bekpas.. kul 10pg lebih sikit baru sampai.. tempat ni buka pukul 9pg.. awal juga.. aku dan isteri fikir dah nak ujung cuti.. mungkin tak ramai.. tp sangkaan kami memang meleset sama sekali... sampai jer terkesima tengok kereta parking di sepanjang jalan...mak aiiiii.. mcm ni sekali.. hihihi..

Pada aku tempat ni berbaloi bawa anak-anak, banyak benda boleh tgk dan pelajari tentang sains.. cuma pada masa sekarang ni gak tak sesuai sebab terlalu ramai orang... nak try benda-benda pameran pun tak leh buat apa sangat.. pegang sikit satu 2 saat dah orang lain amik alih.. ada budak-budak yang tak tau bahasa, mak tak ajar ker apa.. tak pandai nak tunggu giliran.. suka-suka nak rampas.. mcm tuh aku kurang gemar sikit.. nasib ler.. dalam ramai-ramai tuh mesti ada sorang dua yang macam tuh..

Pintu masuk jer agak happening sbb ada satu akuarium besar.. byk ikan besar-besar dalam tuh... tp sesak sbb situ laluan untuk masuk dan keluar, dalam masa yang sama ada orang stuck situ sbb nak tengok ikan-ikan berenang atas kepala... fuhh.. memang sesak..

Dah lepas kawasan pameran, ruang tengah tuh ada plak tempat main kanak-kanak yang agak besar, itu salah satu tarikan kepada kanak-kanak aku rasa, di sekeliling tengah-tengah tu ada pameran lain.. tingkat 2 pun ada lagi tempat untuk tengok pameran sains nih.. gak besar.. sbb tu walaupun sesak dengan orang ramai... Pusat Sains ni masih dapat menampung semua orang..

Satu benda yang aku tak terlintas adalah taman kat luar bangunan nih.. lanskap dia agak menarik dorang buat.. siap ada tempat mandi untuk kanak-kanak... masa aku datang aku nampak ada parent yang bw makanan siap tikar... dorng nk nak g berkelah dalam pusat Sains Negara ke... rupanya dorng berkelah kat area tempat mandi nih...

Tengok lah gambo-gambo yang aku share kat bawah nih...


 Tengok punya sesak.. ni baru kat luar

















 Berduyun -duyun pengunjung
 Memang ramai... tp Pusat Sains Negara masih dapat menampung..



Bila tengah hari.. semakin padat dengan pengunjung 


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.