Persiapan Sekolah Bermula

Salam,
Entri hari ni nak cerita kisah hujung minggu lepas.. mcm byk cerita nih.. Kalau mula dari sabtu lepas, memang kisah mencari persiapan sekolah anak2 ler jawabnya..

Sabtu pagi, isteri aku prepare nasi goreng cina untuk breakfast. Plan nak lunch kat luar, then terus ke Kawanmu kat Kg Dato Harun. Memang sejak dulu aku berbelanja kat Kawan mu nih.. barang sekolah agak murah tapi bermutu. Compare dengan baju brand canggih, qualiti boleh tahan la. Canggih aku pergi beli baju Aiman jer, kaler kuning nak coklat sikit utk pengawas.

Dalam pukul 12 lebih keluar mulanya nak tala ke Kawanmu terus, tp memandangkan waktu lunch so cari tempat makan ler.. aku rasa mcm nak makan Lamb Chop.. teringat kat Giant Kelana Jaya.. memang padu.. terus ke sana...

Apa lagi order 3 Lamb Chop, 2 chicken Chop.. Daniel dan Isteri aku mkn Chiken chop.. lunch saja dah abis RM80... belom apa lagi tuh... duit gaji utk banje bulan 1 tuh.. belom masuk bulan 1 dah ilang RM80 utk makan.. Tp itu lah kepuasan dalam hidup aku dan isteri.. berbelanja dekat makan ni memang berbaloi.. janji sedap.. memang syok mkn... ekekek.. aku la yang paling last siap makan.. isteri berbulu nunggu.. nasib le yang ooiii... kan kena 60x ngunyah...

Seusai makan, terus gerak ke Kawanmu.. sib baik Hana Darina tak buat perangai nak main kat playground Giant tuh.. fuhh.. kalau tak buang masa dah...

Sampai kawanmu teruss... zasss... Pong pang pong pang cari semua... zassss.. dapat semua kecuali kasut sekolah.. barang-barang cuma untuk Haziq n Daniel jer.. untuk aiman aku belikan stokin jer dulu.. kikiki.. lain2 tunggu dulu.. baju sekolah kaler kuning nak coklat tuh dia ada dapat dari senior form 5.. so save sikit dah..

Sekali time nak bayar, tak terima debit kad la plak... menapak aku ke Matahari try nak keluar duit.. tak boleh la plak.. adehhh.. time-time ni la nak buat hal... pastu ajak isteri g kuar duit kat bank.. ingat nak g CIMB.. dekat jer.. g kat keta tgk tayar plak kempis... adoi.. lagi satu bahana.. dah jatuh di timpa tangga la nih.. sib baik blom flat.. baru kempis.. aku cek tgk.. alamak.. ada screw tercacak...

Cecepat start keta, gerak ke Petronas, boleh pam dulu dan sana ada atm Maybank, ada kedai keta.. boleh la tampal.. harap2 ler.. Aiman n Haziq aku tinggal kat Kawanmu.. menepek ler kat tangga Kawanmu.. hihihihi..Sampai Petronas, pam tayar, keluar duit, then g kedai tayar, kasi tampal.. bila pomen bukak tayar , bukan 1 jer. ada 3 besi termasuk screw.. tp 2 jer yg buat bocor, lagi satu tak bocor.. tampal la 2 tempat.. kena la RM10.. sib baik..

Balik ke Kawanmu, sambung beratur semula... zasss.. kena RM350++.. tak ingat plak sbb resit aku dah buang... cuma kasut blom dapat.. Dari Kawanmu, terus la ke Pyramid, nak cari kasut kat sana... masuk jusco, jumpa la kasut.. beli Ajiq 2 pasang daniel sepasang.. kena plak RM112+.

Lepas cari kasut, ingat nak tgk Bat pingpong.. sebutir RM12.. tak jadi la nak beli... nnt cari kat decaltlon lah.. lagi pun bolanya takde...

Settle jer.. aku nak bw Hana tindik subang... nanti aku sambung kat entri seterusnya...



Sempat lagi berwefie.. kikiki



Kat workshop.. tampal tayar..


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.