Cara Daftar Portal MyASNB untuk semak penyata

Salam,

Sebab aku baru jer buat sementar tadi.. ni aku nak share cemana nak daftar portal MyASNB. Apa gunanya? untuk semak baki, kemaskini profil dan juga menambah pelaburan.. untuk pengeluaran masih kena ke kaunter bank yang boleh buat transaksi ASNB. Setahun lebih sudah portal nih.. tp aku jer baru nak register. Ujung bulab Jun 2017 dorang lancarkan.

Pertama #1
Update No hanphone kat mana-mana kaunter bank yang boleh buat transaksi ASNB. Mudah!! macam aku td, aku ke CIMB bank.. amik nombor.. sampai kat kaunter, bg kad pengenalan, pastu teller akan tanya no phone... update.. dia print document pengesahan, check dan sain.. settle. (Lain bank mungkin ada kena isi borang.)

Kedua #2
Pergi ke portal  https://www.myasnb.com.my/
Klik pada "Daftar di sini".


Ketiga #3
Sila baca nota/arahan dan klik "TERUSKAN"



Keempat #4
Klik pada kotak yang disediakan, klik “SETUJU”

Kelima #5
Klik maklumat asas yang diperlukan seperti jenis kad pengenalan, nombor kad pengenalan dan pilih satu produk ASNB yang dilanggani (walaupun langgan banyak produk ASNB, hanya perlu pilih salah satu sahaja di sini). Klik “SETERUSNYA”

Keenam #6
Anda akan diminta untuk buat pengesahan TAC. Klik pada “PERMINTAAN TAC”. Nombor TAC (6 digit) akan dihantar ke nombor telefon yang didaftarkan. Isi nombor TAC yang diberi. Klik “SETERUSNYA”

Ketujuh #7
Sekarang, masukkan maklumat pendaftaran. Isikan ID pengguna (ID untuk login nanti), alamat emel dan frasa rahsia. Pilih juga 3 soalan keselamatan berserta jawapan. Klik “TAMAT”


Kelapan #8
Sekarang anda dah berjaya daftar portal MyASNB. Password sementara akan diberikan. Sila salin (copy) terlebih dahulu password sementara yang diberikan. Klik “LOG MASUK”

Kesembilan #9
Masukkan ID pengguna yang anda daftarkan tadi, klik “TERUSKAN”

Kesepuluh #10
Frasa rahsia yang anda daftarkan tadi akan dipaparkan. Pastikan sama. Masukkan password sementara yang diberikan. Klik “TERUSKAN”

Kesebelas #11
Anda dikehendaki menukar password sementara yang diberi kepada password pilihan anda sendiri. Pastikan password tersebut memenuhi ciri-ciri yang dinyatakan.



Selepas kemaskini password, anda dah siap daftar portal MyASNB.

Untuk mula guna portal MyASNB, bolehlah LOG MASUK menggunakan ID dan password yang telah didaftarkan.

Settle!!!

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.