Kenduri di Bukit Jelutong

Salam,
Entri kisah hari sabtu ni berkisar tentang kenduri anak Paklong Mat ali, Dik Mas.. Nama penuh Mastura. Dulu kecik-kecik lagi.. skrng dah kahwin.. nampak sangat aku semakin tua dah. hihihih... 

Kisahnya aku lewat  ke majlis kenduri tersebut, sampai keluarga dorang ni pun aku tak sempat jumpa.. cuma jumpa pengantin jer la.. sempat la bergambar sekeping 2. Memang lewat kul 3 lebih baru sampai... 

Apahal yang boleh lewat tuh kan... aku salahkan Starwars la... Jumaat petang pas balik kerja, aku rasa mcm nak tgk wayang... sync plak ngan isteri aku.. terus capai notbook cari nak book.. sekali Jumaat malam tu fully book baq hang... tanpa fikir panjang, terus book hari Sabtu, punya asyik tgk byk seat kosong.. terus book pukul 12tghhr kat MBO Subang Parade.. 

Dah book n bayar, baru teringat si Medy.. abg Mas ni ler.. alamakkkkk.... kenduri la sok... aku bgtau isteri aku.. cemana nak wat... kikiki... abah memang pesan suh aku gi... biasa kalau abah pesan sure aku buat punya tanpa bangkangan apa kecuali ada aral lah.. ni aral sendiri buat.. so nak tak nak.. pergi juga la... pergi lewat.. better late than never bak kata mat salleh...

Alhamdulillah, abis jer kat panggung, kami 3 beranak terus gegas keluar dan hala ke Bukit Jelutong.. anak-anak jantan takde, sbb ikut mama dorang balik kulai, tokpa dorang kurang sihat dan masuk wad katanya..

Abis kenduri, dah siap bergambar... perut dok kenyang, tiba-tiba isteri cakap mcm terasa nak mkn cucur udang... aku cakap.. kalau cucur udang cicah kuah kacang aku ON... nnt aku sambung dalam next entri..

Dapat makan.. muka kemain heppy lagi... 




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.