Minum petang di KUEH Cafe

Salam,

Entri yang ni sambungan pas makan kenduri.. malas aku nak mix sekali... sbb nanti jadi panjang.. mcm malas nak baca.. aku nak citer sikit.. pastu taruk gambo jer.. ekekekek..

Lepas makan kenduri isteri teringin nak makan cucur udang.. aku cakap kalau jumpa yang cicah ngan kuah kacang aku ON... biasa kat KL/PJ ni kebanyakan cicah sos je... cemana leh rasa nak makan cucur udang tuh.. maklum lah.. sejak akhir-akhir ni kenduri kat Kampung Sungai Dendang selalu ada carkui.. cicah kuah kacang.. memang sedap ya amat...

Isteri aku search.. jumpa la kedai kat area seksyen 13.. KUEH Cafe nama kedai tuh.. aku rasa mesti mahal nih.. ekekek.. MEMANG pun.. teh tarik segelas RM5 kot.. Cucur udang sepinggan RM8.90 woooo.... memang mahal.. tp teringin punya pasal... ok jer la.. Hana plak capai biskut sebekas.. RM13... makan cucur udang + teh tarik + biskut.. kat 30 hengget kot... 

Mahal-mahal cafe ni, ramai kot orang.. sebelah cafe ni ada kedai nasi lemak Cinta Sayang.. memang lovely betul nama-nama kat Shah Alam.. setiap kali masuk Shah Alam mesti isteri aku ngomel "Saya memang suka Shah Alam", tak pun "Sbb tu saya suka dok Shah Alam".. hihihi.. moga Allah memberi rezeki kami sekeluarga menetap di area Shah Alam.. Bukan isteri aku jer.. aku sendiri pun suka.. 

Balik pada cafe nih, bila sampai aku tgk cafe ni.. fuh.. memang gaya mahal dah.. masuk pun kena penuh gaya.. hihihih... tp ok la dengan kuih-kuih tradisional yang dorng jual.. rasa memang sedap sbb tu walaupun mahal.. tetap ramai orang.. bukan kuih jer.. ada mee kari, mee rebus, ubi kayu rebus pun ada.. kapucino pun ada tak silap aku.. aku tak mau order air tuh.. aku order yang murah jer lah.. RM5 gak segelas.. 

Kalau korang tgk dorang hidang guna teko putih beserta gula yang berasingan tuh.. itu teh O jer tuh... tak tau la berapa harga.. Pada aku not bad cucur udang dia.. walaupun aku cuma rasa mcm sekor jer udang yang jumpa dalam sepinggan tuh.. kena ngan kuah kacang... syok juga la... boleh la datang lagi.. tp tak leh selalu.. kalau gaji aku berkepuk-kepuk.. memang takde hal nak mkn sini hari2..

Alhamdulillah, dapat minum petang dengan cucur udang cicah kuah kacang.. agak padu... siap duit jer kalau datang sini...







0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.