KL Bird Park 2017

Salam,
Entri kali ni aku nak citer pasal jalan-jalan cuti sekolah ke KL Bird Park Kuala Lumpur. Korang tau ke kat mana? dekat area Taman Tasik Perdana sana nun. Dulu masa nak buat baju bertunang, aku dan isteri ada ke situ.. cuma lepak depan entrance jer.. amik2 gambo.. tak masuk.. masa tu pakai baju kuning.. ada kot aku share gambo tu.. agak seksi juga la.. so aku tak mo share la sini sbb aku nak citer yang jadi hari Sabtu lepas.

Kitaorang sampai awal juga, dalam pukul 10pg lebih lepas bersarapan lewat kat Maliki. Tiket masuk pun harga ok.. RM27 untuk dewasa dan rm13 untuk kanak. Kalau korang ada Jusco Card, Popular atau Kad Watson dapat la diskaun rm5.. macam aku dan isteri guna kad Popular dan Watson..apa yang aku nampak.. satu kad utk satu tiket saja.. bukan untuk semua..

Pada aku agak berbaloi masuk dalam ni bw anak-anak.. berbaloi dengan apa yang kita bayar.. burung-burung agak banyak dan agak jinak .. ada yang di lepaskan saja.. ada yang berada di dalam sangkar.. tp kebanyakannya semua di lepaskan.. sbb kita sendiri pun memang masuk dalam satu sangkar yang besar...

Kalau rajin boleh tunggu feeding time, animal show.. boleh check waktu dia.. Kitaorang sempat juga tengok animal show, pukul 12.30pm.. enjoy juga 30 minit show.. memang burung-burung tersebut terlatih.. terpegun juga aku tgk.. cemana agaknya dorng ni ajar..

Selebihnya korang tgk jer la photo-photo aku kat bawah... hihihi..


























0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.