Lunch @home

Salam,
Hari ni tengahhari, aku merempit balik umah n lunch kat umah. Isteri dan Hana ada kat rumah. Tak pasti kenapa Little Caliph tutup hari ni n buka balik 26hb kalau tak silap. Jadi aku amik peluang ni utk lunch bersama isteri ler...

Hari ni tak makan luar, cuma masak nasi, lauk aku beli kat Jaring.. Jaring ni pada aku makanan dia memang sedap.. masakan-masakan lauk campur dia , perghh.. memang sedap dan orang pun sentiasa ramai.. cuma harga dia agak mahal sikit..

Aku amik Ayam percik, ayam goreng seketul ngan sayur lemak pucuk manis, kena RM17.. nasik takde tuh.. mahal ke mahal? mahal kan... ekekeke.. sayur dia tuh dah RM6.. aku tak fahan kenapa perlu jual sayur mahal mcm tuh.. pada aku kalau letak harga RM3 pun ok dah kot.. ni sampai RM6.. yang aku perasan, kalau bungkus sayur... paling minima dia cas RM5... aku rasa kalau amik selai daun n kuah sikit pun dah kena RM3.. ekekek.. tak pernah try la.. aku melawak jer bab daun selai tuh... hihihihi...

Dalam hati jahat aku, nak jer terkeluar bahasa sakastik... "amboi mahalnya.. mcm ni 3 hari berniaga boleh pergi haji dah nih.."... tp tak terkeluar la kan... simpan dlm ati jer la.. aku pun bukan yang dulu lagi.. kalau dulu kadang-kadang kawan2 pun pedih dengar aku punya sakastik nih...

Alhamdulillah, dapat bersama isteri makan tengah hari... hihihi.. ayam goreng tu utk Hana Darina...



0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.