Hantar TV Philips yang rosak ke Service Center

Salam,
Ni kisah sabtu lepas (21042017), setelah hampir seminggu takde tv nak tgk, memang bosan giler kat umah.. alih-alih tdo awal jer la...

Jadi aku search kat pakcik google cari Philips punya service center, sbb sebelum ni aku beli camera Canon pun ada pusat service dia, kalau waranti dah abis, kena byr jer la... Aku fikir nak antar kat kedai-kedai repair TV kat are PJ pun tak tau kat mana.. ntah ok ke tidak.. jadi aku ambil keputusan untuk cari service center lah, lebih baik dan selamat..

Cari punya cari ada la jumpa... tp bila tgk review.. alamak.. katanya dorg amik masa 2 minggu untuk diagnose saja.. biar betul... aku takde tv 3 4 hari pun dah buntu tak tau nak wat apa... nak tunggu lagi 2 minggu baru diagnose jer.. pergh... berak kapur la jawab nya....

Tapi sebenarnya semua tu pada aku tak berapa tepat, sebab sabtu pagi aku hantar, diorang terus diagnose, kalau boleh repair on the spot. Dorang akan repair, macam tv aku tu, Customer service tu tanya, boleh tunggu sekejap tak, dia bgtau nak suruh technician terus check, kalau boleh repair, sekejap jer..

Aku pun tunggu la, dalam 30 minit gtu, dorng dah bw TV aku keluar, terus test. Aku tgk dr jauh, nampak mcm TV aku, bila aku g dekat, sah memang TV aku pun, terus la check.. tgk volume, try button OFF then ON balik.. kiranya dah ok la nih... so dah boleh bawa balik.. zass... tak sampai sejam dah siap siot... memang berbaloi baloi... free plak tuh.. wow.... maveles...

Masa aku anto tu, dia tanya, ni nak claim waranty ke bayar sendiri.. aku ckp TV ni dah lebih setahun, jadi terpaksa la tanggung sendiri kerosakan.. jadi dia cek sistem.. tgk2 TV aku ni beli pada bulan 8 tahun 2015.... dan yang bestnya.. waranti 2 tahun baq hang... dia ckp.. masih ada waranti lagi 3 bulan.. jadi dia claim waranti jer la.. itu sebab aku tak perlu byr...

Dengan hari yang berbunga-bunga dan gembira bawa balik TV yang dah selamat di repair, aku tanya technician, apa yang rosak.. dia ckp, dorang tukar circuit board baru terus... oooh... ok... memang heppy sebabnya masa datang dah set mind.. abis la kena tunggu lama nak dapat balik... sekali zass terus dapat.. mau tak happy...

Tempat servis memang dalam kawasan area kilang-kilang kat petaling jaya tuh... dekat dengan Hospital Beacon... macam hospital baru... Philips consume tu dalam bangunan R-Logic.... kalau search, korang search jer kat waze R-Logic.. mesti jumpa...




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.