Selamat Datang Ramadhan Kareem!!

Salam semua,
Sedar tak sedar dah masuk Ramadhan dah.. Alhamdulillah, semoga semua yang membaca blog ni dapat keberkatan di bulan yang mulia nih.. Aku plak makin hari makin malas nak memblog... ekekek.. nampak mcm seminggu 2 sekali jer update.. tu pun gambo tak berapa nak ada.. malas betul kan..

1 Ramadhan jatuh elok pada hari Sabtu.. kena plak 27hb.. gaji plak masuk 26hb... memang timing yang cukup cantik... boleh la membuat persiapan raya cepat sikit.. alhamdulillah.. aku bajet RM600 utk baju raya anak2.. kiraya sorang rm150 la kot.. cukup la... Kebetulan tahun ni anak2 beraya dengan mama dorng di Johor.. so aku minta baju melayu semua, mama dorang beli kan.. jadi aku belikan baju2 biasa dan jeans jer la.. RM150 sorang cukup kot utk sepasang baju raya.. tak termasuk kasut.. kasut tak beli tahun nih...

1 Ramadhan jer agak bizi hari aku.. bersahur lauk sardin lemak masakan air tangan isteri.. memang best.. selera makan sardin masak lemak. kena dengan ikan Belanak masin.. wow.. memang syok.. 2 pinggan aku tambah...

Pagi-paginya jam 10pg antar ajiq ke kelas tambahan.. sampai pukul 12... lepas antar ajiq, aku terus ke USJ 1, servis kereta... maklum lah.. minggu depan 3hb plan nak balik kampung Sungai Dendang.. janji dengan Daus sekali... lepas servis kereta, p basuh kereta.. jumpa pulak kawan sekolej masa kat Universiti Malaya.. Arab aka Farhan...

Sedap2 dok borak2 ngan si Arab, tgk jam.. alamak. dah pukul 12... baru teringat nak kena amik ajiq balik tusyen.. ekekke..agak lambat sikit lah.. sebelum tu aku call dah siap2.. bgtau lewat sikit... 20 minit gak lewat nya.. lepas jer amik ajiq, aku terus ke kedai gunting rambut. panjang dah rambut... biasa aku gunting kat kedai mamak biasa je.. rm10 sekali gunting boleh lah...

Masa servis kereta baru aku perasan, anak2 kena duduk umah aku sampai selasa, sbabnya mama dorang balik kelate, aku dok ingat minggu sama masa aku balik Perak... sekali minggu nih.. terus wasap isteri kat rumah... ekekekek.. kang terkejut pulak dia.... takde masalah apa pun kalau anak2 duduk rumah aku.. memang meriah.. Hana pun happy...

Balik dari gunting rambut.. rehat kejap.. sbb Hana pun tdo... plan nak ke One Utama, cari baju raya anak2... dalam pukul 3 kot baru kami anak beranak keluar ke OU (OneUtama), terus ke Jusco... dan ke Brand Outet.. aku suka ke brand outlet ni... barang agak murah.. tp agak quality.. dapat la sorang selai seluar.. baju 2 helai utk aiman and ajiq.. daniel selai jer baju..

Dah penat jalan2.. tgk jam baru pukul 5.. aik.. lambat plak lagi.. ekekek.. kita orang plan nak g mkn kat Nandos.. sbb isteri ada point boleh deduct.. dapat la dlm RM68.. ok juga... Jadi ke Nandos.. utk booking dulu.. kalau tidak tak dapat tempat plak...

Siap booking, order.. bayar.. boleh la jalan2, dan kena datang balik dlm kul 7ptg... jenuh juga nak pusing2 dlm 2 jam lagi... so lepak la kat tgh2 OU tu.. ada la kusi ngan tv besar dorng letak sempena promosi transfomer.. ok la.. lepak situ dlm 30 minit.. pastu masuk Hamleys .. kedai barang2 mainan.. dlm tu agak ralit juga la...

Cukup jam 7, terus Nandos.. lepak jer la kat nandos.. sbb waktu berbuka jam 7.20 ptg... ok juga la.. kitaorang amik set promosi Ramadan RM99, pastu campur 1 set Quarter.. air cuma 4 gelas jer la dari set promosi tuh.. cukup la.. boleh refill...

Abis jer mkn... terus balik.. alhamdulillah.. selesai 1 Ramadhan....




0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.