Rezeki tak di sangka

Salam,

Untuk kisah semalam, xde apa aku nak citer. Kehidupan kembali normal. Mode raya pun dah pergi. Pagi g kerja mcm biasa dah.

Hari ni aku dan isteri bekpas kat umah je. Isteri aku masak nasi goreng cina gtu. Dan siap kan bekal nasi goreng untuk makan tengah hari. Alhamdulillah, jimat dah makan tengah hari. Maklum lah, lepas raya kan.

Aku sampai ofis pun mcm biasa dlm 8.40pg mcm tu. Start ruin biasa. Tp hari ni nak tunggu prang Korvac datang utk tngo card reader ada pobem sikit. Ikut schedule dlm kul 12 pm sampai la kot.

OK juga lah mamat Philippines under Korvac nih, apa aku tanya dia cerita je semua. Tak lokek ilmu. Boleh la aku tahu sikit2 pasal reader, boleh aku start develop sendiri nnt. Utk terminal aku dah develop sendiri from scratch untuk Touch n Go features. Guna sendiri punya architecture. So lepas ni apa2 update or nak enhance jadi mudah sikit sbb dah set betul2 semua benda.

Hari ni patut ptg g gym, tp aku skip sbb agak lewat dah. Tgu mamat Philippines settlekan kerja. Then Arif plak ajak makan. Terus terang aku bg tau xde duit, ye lah dlm wallet ada Rm15 je kot. Huhu. Cemana engineer dlm wallet ada byk tu je. Ngarut kan. Tp itu lah hakikatnya.

Arif ckp " xper d aku banje". Tu la rezeki yang tak di sangka. Alhamdulillah, sepanjang hidup aku, aku di kelilingi kawan yang baik-baik. Itu pun salah satu rezeki yang kadang kala org tak nampak. Org fikir rezeki tu adalah duit yang masuk semata2. Itu silap, kesihatan baik, di kelilingi kawan yang baik, ada anak ramai, semua sihat, di beri kelapangan waktu pun adalah rezeki untuk kita.

Kepada setiap kawan-kawan ku di dunia, aku sentiasa doakan kalian di berikan kelapangan waktu, kesihatan yang baik, di murahkan rezeki dan di panjangkan umur. Aminnnn.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.