Restoran Alif PJS 8/9

Salam,
Hari ni saja aku nak cerita pasal Restoran Alif kat pjs 8/9. Sejak aku menyewa bilik kat blok B tahun 2006, sampai bertukar menyewa rumah di blok C. Restoran Alif ni memang jadi tempat persinggahan tak kira untuk bekpas, lunch atau pun dinner.

Sejak dari tahun 2006 kot, sedar tak sedar dah 10 tahun bai. Macam tak percaya, bila aku menulis ni baru perasan. Masa awal2 pembukaan mmg ada byk kekurangan. Order makan, lewat sampai. Beberapa kali juga aku tegur tokey dia. Jadi, bila aku datang je, tokey amik order. Hahaha.

Pada aku Restoran ni masih boleh kekal kat pjs 8/9 ni sbb mknn dia, roti canai best dan makanan panas ala Tomyam pun boleh tahan. Makanan mamak Restoran Alif ni, pada aku "not bad" sbb kalau korang pekena, lauk kambing, perghhh! Memang sedap. Masa kerja kat WD dulu, boleh kata seminggu 2 3 kali seminggu aku lunch kat alif. Dan boleh kata tiap2 hari bekpas kat Restoran Alif ni.

Roti canai Restoran Alif ni, bg aku terbaik compare dengan kedai2 lain sekitar sini, pjs 8 dan pjs 10 ni. Memang syok. Korang beli awal pagi, tghhr makan pun masih sedap. Kenapa aku tulis post ni, sebabnya aku memang suka, roti canai dia. Pg ni aku bekpas roti canai banjir dengan isteri. Itu pasal la post ni pasal Restoran Alif.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.