Salam Lebaran 1 Syawal

Allahu akbar
Allahu akbar
Allahu akbar
Walillah Hilham..
Segala puji bagi Allah, yang maha pemurah lagi maha mengasihani.
Taqaballahu minna wa minkum
Semoga Allah SWT menerima amalan saya dan kalian.
Seusai Subuh tunggu hingga jam 7 pg, aku dan bangchik ke kubur(posting sebelum ni). Balik dr kubur, baru mandi. Biasanya mmg mandi sunat Aidilfitri lah. Klu korang berjimak mlm td kena la mandi junub sebelum subuh ye dak? Hihihi. Aku biasa terus mandi.
Siap mandi, terus cari baju raya. Biasa lah, semua benda dah di siapkan oleh isteri. Aku sarung aje. Lepas bersiap, pekena lemang+daging masak keling sepotong 2. Br lah berjalan ke mesjid.
Tahun ni kami bertemakan purple, semua adik beradik termasuk abah dan mak pakai baju purple. Meriah weii. Al maklum lah semua ada.
Memang enjoy tahun ni, dengan lemang hasil buatan sendiri(nnt aku share cemana wat lemang), dengan pelita keliling rumah. Alhamdulillah syukur aku masih ada keluarga yang cukup bahagia dan harmony.
Biasanya raya, aku akan ke umah maklang, cik Milah, maklong dan umah makjang Sam. Then baru ke rumah jiran. Mlm ke umah makdak. Tahun ni mak buat lontong, pergh! Syok woi, kul 3ptg gtu licin.
Maklong n maklang wat laksa, makdak plak wat mee kari. Sedap semua. Klu nk mkn dodol syok, kena cari kat umah maklong. Mmg maveles. Ms kicik, klu maklong kacau dodol kami pi cari daun keladi utk amik dodol, konon nak rasa. Tgh2 cair tu yang syok.
Buat arwah tok dan tokwan kedua 2 belah (mak dan abah), moga roh kalian di kalangan orang yang beriman. Sememangnya kami amat merindui kalian.
Salam Aidilfitri kpd semua. Enjoy with my photos. Semua photos akan menjadi memori terindah kami sekeluarga pd masa akan datang..

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.