Nasi Daging dan Pakngah 2 Syawal

Salam,
Hari ni tghhr ke Selama beraya umah baru makteh. Pekena nasi Daging. Ada byk versi sebenarnya nasik daging ni. Yg Utama, nasik yg di masak bersama sup daging dan daging. Biasanya ada sup dan air asam.
Klu ikut yang aku berniaga mmg pure lah nasik daging bersama sup dan air asam. Kat umah makteh, nasik daging ngan air asam dan dalca. OK juga rasanya, kena lah dgn nasik daging.
Siap mkn, dlm 1:40 tghhr kitaorg gerak ke tanjung piandang. Beraya sambil lawat Pakngah yang sakit. Aku bawa semua ank2. Biar kenal saudara.
Bila tgk Pakngah terlantar, cukup sayu terasa di hati. Insaf bila mengenangkan kita juga akan tua dan sakit satu hari nanti. Apakah nasib kita kelak. Ada ke org yang akan jaga di waktu tersebut. Huhu.
Keadaan Pakngah agak teruk, Pakngah hanya terlantar lesu. Langsung tiada Tenaga untuk bergerak. Setiap kali nak ubah posisi tidur, Pakngah terpaksa panggil makngah atau ank2 nya untuk bantu.
Ya Allah, engkau sembuh kan lah Pakngah ku ya Allah. Engkau permudahkan lah segalanya.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.