Persiapan menjelang Syawal

Salam,
Memang seronok dapat beraya kat kampung. Kalau masa aku kicik2 dulu kitaorg akan tolong abah cari buluh, tarik kayu getah mati dr kebun. Basuh cermin tingkap. Alih kerusi meja. Ada masa cat umah.
Hari ni pun perkara sama berlaku, tp tugasan tersebut aku turun kan kat anak2. Dorang yang buat kerja, aku pun buat juga.
Pagi2 ronda bagan baru cari buluh lemang, kayu api mmg dah ada, xyah tarik kayu getah mati kat kebun dah. Sekrg pun kebun semua tanam sawit dah.
Dpt lah, buluh 15 batang untuk buat lemang esok. Esok pg nk p Pekan selama, cari santan kat market. Klu ada kerang, nak beli 3 4kg. Mlm leh Bakar. Hihi.
Sok klu ada rezeki, aku share cemn nak buat lemang.  Tugasan buat lemang ni last aku buat masa zaman belajar kat U dulu.  Nnt nk cari gambo lama wat lemang.
Seronoknya beraya di kampung.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.