Selamat Pagi Malaysia

Salam,
Rajin plak nak post pagi-pagi ni. Bukan apa, hari ni lari sikit dari rutin biasa. Biasa pas antar ank2 sekolah, aku n isteri terus antar Hana. Dlm 7.40pg dah g bekpas. Tak pun terus ke KL n bekpas kat mamak area ofis.

Hr ni isteri g kijer lmbt sikit, kul 10 br nk msk ofis sbb ada late night concall meeting mlm td. Aku sekali terjebak.

So lepak - lepak jap, kul 8 br g beli roti canai. Pekena kat umah je, lbh syok. Kul 8.50 pg br aku nak gerak g ofis. Agak korang, kul bper sampai ofis? Jawab le sendiri..

Klu ikut rutin dlm 8.40pg aku dah kat ofis, ofis start jam 9pg. Ada grace period 20 minit lepas kul 9. Sapa lewat dr tu kira late coming lah. Tp yg aku perati, ramai je dtg lewat. Maksud aku lepas 9.30 pg. Xde la kisah sgt, yg kisah HR je lah. Biasa la tu.

Aku lebih suka ms kerja kat Western Digital, lebih flexible and xde org peduli sgt. Maksudnya semua terbuka atau open je. Ko ilang jap pun xde org kisah, janji kerja settle. Kat MOL ni lain sikit environment dia. Ko dtg lmbt OK, tp klu ko ilang jap, ada mcm mata-mata dok perati. Aik, tiba2 bos tau. Pelik, tapi benar. Hahaha..

Aku tak kisah sgt pun, kat ofis ni mmg ada time aku akan kuar minum jap, 5 minit tea break. Bukan minum kat mamak pun. Minum kat luar je, luar ofis. Tak tau la kot ada org komplen.

Woi! Main ping-pong lepas kul 1 tghhr pun ada org komplen, ganggu nak wat kijer katanya. Kepala bana apa time lunch ko buat kijer.

Keh keh.. Tp itu lah hakikat kehidupan yang ko kena tempuh walaupun ko tak berapa suka. Lain orang lain caranya. Masuk kandang kambing ngembek la kan. Masuk kandang rimau kena la mengaum. Amik yang positif buang yang negatif,  for sure hidup ko rileks and steady.

Sekian..

Nota kaki: macam luahan perasaan plak.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.