Konsert Fantastik 4 Hot FM

Salam semua,
Ikut entri lepas aku beritahu nak cerita pasal ke konsert Fantastik 4 Hot FM Sabtu lepas (25/3/2017).. terpaksa la aku cerita.. terpaksa tuh.... hehehehe.. cerita jer la kan.. takde masalah pun.. lagi pun takde tajuk nak berceloteh nih.. so tangkap muat jer la..

Aku suka nak cerita sbb ini kali pertama aku bawa Hana tengok konsert live, "Aiman Tino" plak tuh, artis feveret Hana dan Daniel. Aiman , Haziq dan Daniel aku pernah bawa tapi agak lama dulu lah.. maybe dorng tak ingat.. tp kali ni memang nampak dorng cukup enjoy... dengar music kuat.. live la katakan..

Asalnya petang tu kitaorang sekeluarga ke Giant USJ nak mkn dan cari sofa.. dengar plak radio Hot FM, katanya ada konsert malam nih.. aku rs macam nak bawa anak2.. tanya la dorng.. semua semangat betul nak g... aku ckp tgk la malam ni.. sbb start kul 9mlm.. lepas maghrib, kalau tak ujan boleh la g sana..

Lepas balik dr Giant USJ tuh dalam pukul 5 lbh kot. nampak dah gelap.. aku bgtau siap-siap dah, kalau ujan tak leh la nak gi... muka anak2 semua toya dah.. kesian juga... dalam pada tuh kami sibuk dok main dengan chewing gum.. ekkekeke.. lama tak makan chewing gum... masing-masih tunjuk terror nak wat belon.. last-last amik gambo bersama belon di mulut.. sekali sekala gila2 syok juga.. baru happy..

Sampai area rumah jer terus g cari ikan, nak masak gulai ikan,  beli ikan tenggiri... 4 ketul... memang syok woi kari ikan isteri aku woi... meleleh.. biasa kuah aku suruh simpan.. sbb nak cicah plak dengan roti atau lempeng.. ekekekek... tu yang buat aku sayang isteri aku tuh.. masakan dia skrng.. perghh.. maveles... ok tak ayat pujian melambung?.. ye lah.. hari aku tulis entri ni kan hari Khamis...

Dah siap beli, balik, terus masak... aku bantai tdo jap... ekekeke... awal2 td tolong masak nasi je.. then potong-potong bawang.. pastu terus ke depan bantai tdo.. sedap la dapat tdo... ujan pun start turun.. anak-anak macam dah frust...

Dalam kul 7 lbh, kitaorang menjamu selera, ujan masih blom berhenti... tp dah slow.. dalam pukul 8 lbh, macam dah stop.. aku ajak isteri aku ke konsert.. dia macam malas dah... aku ckp kalau tak nak g.. aku g sendiri jer ngan anak2... tp dlm ati memang harap gak isteri aku gi... ekekeke...  nampaknya dia ok nak g..

So aku bgtau kat anak-anak, boleh la siap2.. kita g konsert... YEAH!!! kata dorang... seronok beb kalau kau dapat tgk anak-anak heppy.. masa naik kereta, ujan masih rerenyai... masuk KESAS pun hujan masih rerenyai... sampai parking kat Bukit Jalil, ujan stop siot.. chantekkkk... sib baik senang parking, kebetulan ada petak kosong.. masa tu dah kul 9 lebih.. memang on the way tu dah dengar ada artis nyanyi dah kat radio HOT FM tuh..

Bila dah parking, buka pintu jer, terus dengar bunyi musik kuat... padu.. memang syok.. anak-anak senyum tengok muka sesama sendiri.. apa lagi.. terus la masuk ke dlm area konsert tuh... memang tak berapa ramai sangat lagi masa time kitaorang sampai, maybe sbb ujan kot... tp lepas tu baru ramai orang...

Kiraorang dok tengah-tengah.. daniel dan Hana aku kena dukung.. kalau isteri aku dukung Hana, aku angkat Daniel di belakang aku.. baru dia nampak.. Hana ckp tak suka datang sini.. sbb bising... tp bila time Aiman Tino nak nyanyi, kelam kabut suruh mommy dia dukung.. ekekekek..

Ok la konsert tuh.. aku bw air mineral dan 100+ bersama keropok.. sempat la tngok konsert sambil mkn minum... konsert abis dlm kul 10mlm dekat pukul 11 kot... abis je, kitorang terus balik lah.. aku pun terus antar anak-anak balik rumah mama dorang...

itu ler kisah ke konsert Fantastik 4 Hot FM.



Ni aku share utube dari Hot FM


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.