Alhamdulillah.. Hana Darina dah sihat!!!

Alhamdulillah ya Allah!!
Bersyukur kehadrat ilahi, Hana Darina dah sihat. Lepas doktor minta monitor sehari sekira panas lagi kena refer ke hospital.. lepas 24jam, panas badan Hana surut terus... esoknya terus boleh g sekolah.. alhamdulillah.. Hari ni pun tak panas langsung dah. Batuk masih ada sikit lagi.. Ubat antibiotik masih kena sambung makan sampai abis.

Hari ni Hana pergi sekolah mcm biasa, minta nak makan kat kedai. Aku baru cadang nak mkn Oat + susu dan telur 2 separu masak 2 bijik. Biasa nya itu la yang aku makan pagi2.. kalau g makan kat kedai, aku order roti bakar 1 set + telur separuh masak 2 bijik + teh.

Dah cerita pasal Hana ni, aku suka nak bgtau, lepas balik dr seminar belajar cepat utk anak2 anjuran Little Caliph, guna phonic.. aku test kat Hana, nampaknya dia dah boleh baca.. setakat a, ba,ca,da,fa,ga sampai za.. dah hafal dah.. agak cepat juga.. lepas dah hafal vokal ieou.. aku rasa mmg boleh baca paper dah tuh.. ekekekek..

Agak mudah juga phonic tuh, dorang hafal terus rupa bentuk, contoh ba..ca.. terus tau bunyi apa.. aku rasa sebelum masuk ke kelas 5 tahun, sure Hana dah boleh membaca.. sekurang2nya perkataan terbuka... contoh baju, buku, hana, mama.. yang tertutup lebih mencabar sikit.. contoh, abah, buah, ayah.. yang hujungnya ada konsonan lain..


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.