Hari Sukan SKKL Hafiy Daniel dan Hari Sukan Little Caliph Hana Darina

Salam semua,

Entry kali ni aku nak citer pasal Hari sukan anak2. Hari sukan SKKL pada 27hb April dan Hari sukan Little Caliph pada 4hb Mei 2019.

Hari Sukan Hafiy Daniel (SKKL)

Hari sukan SKKL ni di jalankan di Sekolah jer, tahun-tahun lepas sukan sekolah dorang buat dekat stadium Panasonic Shah alam. Tapi tahun ni berkemungkinan kekurangan dana atau takde orang sponsor, buat lah di sekolah. Tapi di sekolah pun ok, dekat nak pergi, lagi pun dari zaman Abang Aiman bersekolah rendah sini memang buat di sekolah jer.

Daniel pada aku bakat dia memang dalam sukan, sebab kebanyakan sukan yang dia main, dia cepat pandai. untuk sukan ni lebih kepada larian atau lebih kepada sukan padang lah. lompat tinggi, lompat jauh.

Hari sukan ni Daniel pagi2 lagi aku dah hantar ke sekolah, sebelum pukul 8, aku tak pergi lagi sebab masih ada urusan yang nak di uruskan, nak pergi renew lesen memandu aku dan isteri. Sebab sukan akan bermula dalam jam 9.45 pg kalau ikut tentatif. Jadi sempat lah aku settle kan lesen. Yang penting dapat tengok daniel berlari..

Banyak juga acara dia masuk.. Daniel ni walaupun kecik.. tapi dia berlari agak laju wooo. memang deras dia lari..yang dia masuk 100m, 4x200 dan 4x400. semua tapau, tp kebanyakan tempat ke-2 lah. .kira steady juga lah... sebab memang ada sorang yang cukup laju berlari.

Daniel dan Hana sebelum berlari

Bersedia untuk larian 4x200m dengan padang yang agak becak


Sempat berposing kitaorang

Sepatutnya mendapat 4 medal.. tp hari ni dapat 2 dulu

Hari Sukan Hana Darina (Little Caliph Bandar Sunway)

Hari sukan Hana kali ni dorang buat kat stadium tertutup Panasonic. aku rasa tempat ni paling baik dari tahun lepas dan 2 tahun lepas. Tahun lepas dorang buat di dewan area jalan 222 sana, parking agk terhad. 2 tahun lepas Little Caliph buat dekat padang 3K USJ, yang ni ok cuma lagi dia padang terbuka.. memang panas lit lit. ada entri dalam blog ni .. boleh klik link ni --> Sport Day Hana yang pertama.

Jadinya lokasi stadium tertutup ni agak pilihan yang tepat Little Caliph pilih tahun ni, sukan ni adalah gabungan 3 tadika, little caliph Bandar Sunway, Taman medan dan Taman Sri Manja. 3 terus. Dan kali ni motonya "Enjoy Sport with Family". Ibu dan bapa di wajibkan amik bahagian dalam acara sukan.

Agak menarik juga cara ni. Tahun ni sama mcm 2 tahun lepas, Hana rumah Hijau, aku sekeluarga pergi ke stadium ni berbaju Hijau.

Acara untuk tadika tak la sama macam SKKL kan, berlari 100 ke 400 meter, cuma lebih kepada sukaneka untuk eratkan silaturrahim antara parent, anak dan teacher.

Seawal 8 pagi kami sekeluarga sampai, dah ramai pun sampai tapi alhamdullillah, parking masih banyak lagi lah.. tempat dalam stadium pun dapat lokasi menarik lah.

Keluar awal, ke kedai Mak Uda dulu untuk breakfast


Waktu pendaftaran peserta

Abang-abang dan tok mama turut memberi sokongan










0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.