Berpuasa di Kampung Sg Dendang di hujung minggu

Salam,

Berpuasa di kampung memang cukup terasa keseronokan dia.. dari bermulanya sahur.. sampai lah berbuka.. memang best dan nikmat sebab dapat makan makanan yang best air tangan mak kan..

Aku sampai kampung tengah malam hari jumaat.. kira nak masuk hari sabtu lah.. Sabtu dah bersahur kat kg.. biasa tak makan banyak.. di kampug bersahur jadi cukup selera walaupun masakan biasa-biasa saja.. puas makan... Bersahur kali ni keluarga aku dan keluarga adik daus jer yang ada.. bangcik, kakak n dik bri masih belum balik.

Sempat lah isteri kesayangan aku tu belajar buat kuih masalodeh.. aku suka kuih ni. katanya mudah jer mak ajar.. nanti balik boleh buat lah.. Laksa jer dia masih lom pernah buat lagi... aihh.. bila la nak merasa Laksa air tangan isteri ni... ekekekeke..

Berbuka Sabtu pun agak best, aku ke Bazar ramadhan selama untuk cari air tebu dengan asam pedas keladi untuk makan dengan nasi ulam.. nasik ulam utara ni lain sikit.. berbanding nasi kerabu.. ada kenikmatan masing2 lah bila di jamah.

Bersahur hari Ahad lebih happening sebab makin ramai yang ada.. makin berselera perut aku nak makan... best... berbuka hari ni (Ahad), kesemua keluarga aku ada bersama.. alhamdulillah, dari mak ,abah, aku yang sulong, bangcik , kakak adik Daus, adik Bry , adik Ali adik Fiqah.. semua.. memang meriah wooo..

Lepas berbuka, dan solat, start menghidupkan api untuk bakar kerang dan ayam yang dah di marinate kan siang tadi.. kerang sampai 10 kg oi.. memang kenyang la.. kalau makan sorang banyak tuh.. mau cirit seminggu tuh.. ekekekek..

Cukup happy dan seronok moment dari mula berbuka sampai lah abis membakar.. Pakcik, paktam Pani antara sedara yang datang memeriahkan aktiviti BBQ kitaorang adik beradik.. dengan anak2 sibuk dengan bunga api dan mercun... Allah, seronoknya... semoga keluarga besar ini sentiasa di lindungi yang Esa.

Ke Bazar Ramadhan Selama cari air tebu

Persiapan berbuka pada Sabtu.. ni baru separuh jer..

Berbuka time.. Sabtu

Berbuka time.. Ahad.. pasni berBBQ plak kiter

Menu Nasi Daging Maverles air tangan Mak tersayang

Cakar ayam + masalodeh.. isteri pun dah belajar resepi tuh.. cunn

Tudia isteri ku tersayang... rajin kan dia... 

10kg kerang in the house!!!

Start pelekat api untuk aktiviti BBQ

Separuh kerang di bakar.. lagi separuh di rebus

Mandur berbaju itam.. tengok saja...

Masih tengok saja.. ekekekeke



Siap semua... ready to eat

Ramai sedara mara yang ada.. paktam, pakcik..

Geng-geng kami.. pani pun ada


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.