Tapak Urban Street Dining near Amcorp Mall

Salam,

Entri kali ni, pasal Foodtruck. Foodtruck kali ni kitaorang g kat area Amcorp Mall Pj nun. Kalau di ikutkan ada cuma beberapa kali jer la jejak kaki ke foodtruck nih, salah satu kat Area Anggerik Shah Alam. Kat Anggerik ni aku kira 2 kali juga kot makan mlm situ. Kat Stadium Shah Alam, dan Depan Komplex 3k. Tp sekrng depan kompleks 3K tu rasa mcm dah takde.

Aku bukanlah peminat tegar Foodtruck, sebab pada aku Foodtruck ni overprice. Semua jadi mahal. Air Teh ke apa, kurang-kurang pun RM4 ke atas. Kebiasaan aku jumpa RM5. Makanan lak, kalau tak cecah RM7 ke atas, bukan FoodTruck nama dia.

Sebenarnya normal Foodtruck yang lori putih biasa memang sebelum ni banyak.. tp yang tu memang diorang berniaga dah lama.. yang jenis ni murah.. tp yang lori mcm urban sikit ni, berniaga atas lori.. mak ai harga.. ekekekek..

Aku citer byk pun aku masih pergi juga la ke FoodTruck. Aku pergi pun saja2 jer sekali sekala bawa anak2 makan malam santai2 sikit.. lagi pun baru pas gaji kan.. boleh la melayan..


Yang aku gi ni nama dia "Tapak Urban Street Dining", betul-betul dalam ruang parking depan Amcorp Mall.. Memang standard lah harga dia, kopi, teh yang aku biasa beli.. RM5.. Aku beli nasi briani kambing, RM16, briani Ayam RM10. Anak makan mcm pasta RM6 gitu.. sebelum ni aku makan Roti John, RM9.

Apa pun yang penting aku bersama family dapat bersama menikmati dinner yang santai berbumbungkan langit bersama bintang-bintang di angkasa. Semoga Allah sentiasa murahkan rezeki aku dan keluarga. aminnnn..







0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.