Nasi Kukul Ilham Mutiara Damansara

Salam,
Makan makan makan... hehehe... tgk badan ler... hari ni aku kena kerja luar.. kena g store 7-eleven kat Kepong dengan Damansara Perdana, biasa la.. kerja punya hal... MOL sekarang nak deploy Castles terminal ke 7-Eleven, 2 store ni sebagai pilot.. tp sebenarnya pilot untuk certification Touch 'n Go... dorang ni kelam kabut sangat.. terus anggap sebagai pilot untuk deploy terminal ke seluruh 7-eleven semua...

Aikkk.. citer pasal kerja ke makan nih... sorry.. lari tajuk sikit... biasa la.. dlm kepala masih pusing-pusing hal kerja kan.. maklum la.. jurutera perisian cabuk.... lepas ke 7-eleven Kepung, terus ke Damansara Perdana, Lam, kawan sekerja aku ajak mkn kat nasi kukus... aku tak tau kat mana.. tp bila ke kedai ni.. tau la.. kedai ni memang agak femes juga...

Tgk jam baru pukul 11.20.. awal betul kau nak lunch.. tp nak buat cemana, takkan dari Kepong kau nak balik ofis.. pastu pukul 2 nanti datang balik.. buang masa dan minyak.. baik kita lepak terus.. rest... so terus la gi kedai Nasi Kukus Ilham nih.. tapi sebab baru pukul 11.20 pagi.. kedai dah buka, tp kaunter blom buka... 11.30pagi ada tulis kat signbod dia... tunggu jer la..

Kedai dia, ok juga.. style layan diri.. nak air, gi ami air.. ada dalam jug.. kalau kata nak air lai ci kang ke apa.. kau kena pergi kedai sebelah ler... sebab sini mana ada.. ekekeke.. semua air dah sedia dalam jug... so itu jer la.. selain yg ada dalam jug.. pandai2 korang ler nak cari mana.. ekekekeke...

Kedai ni system dia, cara order la senang aku ckp... kau kena pergi kat kaunter penyediaan nasi.. kat tepi tuh.. jangan pergi kat kaunter nak bayar.. situ takde nasi bang... kalau kaunter air.. amik air jer la... jadi pergi ke kaunter nasi.. cemana nak tahu? nampak la ada periuk kukus dalam kaunter tuh...

Biasanya memang kena beratur.. tp servis tip top.. cepat.. takde lauk lain selain nasi kukus dan ayam... macam biasa lah.. kalau kau nak makan roti canai.. sila order kat mamak sebelah... jadi.. kat kaunter.. dia tanya.. makan ke bungkus?... tp akhirnya..nasi kau akan terbungkus la juga.. kalu ckp makan ke bungkus ke.. dia akan bungkus.. bezanya cuma.. kalau kau ckp makan.. dia campur kuah atas.. kalau kau ckp bungkus.. dia asingkan kuah... lepas tu dia bungkus.. pelik ke pelik?... biasa jer la...

Lepas dah dapat nasi.. kalau bungkus.. kau terus la pergi bayar... mcm aku, aku ckp.. "Makan, kasi dada, saya amat suka dada"... pam dia bg kepak.... rupanya kepak ngan dada tu sekali.. ekekekeke... zasss terus cari meja... amik air.. mkn terus.. memang padu.. rasa gulai dia.. memang syok.. pada aku.. cukup rasa dan sedap.. dia punya sambal belacan.. perghh.. merecik baq hang.. koler baju aku basah.. macam orang tertumpahkan air kat koler baju.. ekekekek...

Ayam dia nampak mcm ayam goreng biasa, aku rasa ada perapan rempah kot.. sbb masa datang kedai dah ada bau aroma rempah ayam tuh.. agak mengujakan nak makan... aku boleh bagu 5 bintang dari 5... inshaallah akan datang lagi.. aku nak bw isteri aku pulak rasa.. biasa la.. kalau makan sorang2, sedap pulak tuh.. orang pertama yg aku ingat isteri aku lah.. mesti syok makan sama-sama...

Aku amik air Teh, kira teh ais lah... ok juga teh dia.. cukup rasa... memang berbaloi kalau datang makan sini.. aku tak tau air harga berapa, sbb si Lam yang bayarkan semua td.. nasi dia sebungkus RM6.. masih berbaloi.. Maliki Nasi kukus pun RM7.50 sekarang.. pada aku.. dari Maliki aku lebih prefer Nasi Kukus Ilham nih...

Aku ada nampak nasi Kukus Ilham ni ada buka cawangan kedua kat area jalan 222.. tak pasti la kat belah mana.. boleh cari kot.. jalan 222 tu kat area PJ.. dekat ngan mapley dah tuh...






0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.