Breakfast Roti Sadin Gulung Hari ni

Salam semua,
Hari ni breakfast aku buat roti sardin gulung... ahaks.. ingat aku tak pandai ke? ekekek.. boleh lah.. semlm dinner, aku request isteri masakkan sardin jer.. ngan telur dadar.. anak2 pun suka... senang kan.. request jer... biasa la.. isteri sayang suami kan...

Sekarang kalau nak masak sardin, kena beli yang besar dah.. harga setin dah rm8++.. mahal dah ooo.. jadi bila ada lebih... simpan dlm fridge, pagi ni aku lenyek-lenyekkan... buat sardin roll... sardin gulung la tuh....

Breakfast biasanya kami g mkn kat alif jer.. mkn la roti bakar ker... nasi lemak ke... roti canai ke.. tp lama-lama kadang2 jadi boring juga... bekpas kat umah sekali sekala.. best juga baq hang... memang ada setin quaker oat tuh... dan susu fresh dlm kotak.. senang nak bekpas..

Jadinya, balik dr antar anak-anak sekolah, aku singgah kedai beli roti ngan sekaya... sekaya ni sbb semlm si Hana request nak mkn roti bakar.. kena la beli.... jadi sebelum goreng sardin roll.. aku kena bakar roti dulu.. almaklumlah.. toaster dah kong.. jadi aku bakar roti atas pan jer... janji garing.. then sapu sekaya...

Gulung punya gulung.. dapat la dalam 8 gulung roti.. jadi la utk breakfast 2 orang kan.. hana dah tentu makan roti bakar.... Alhamdulillah.. ni la cerita pagi yang fresh... ekekekek.. biasa citer agak basi sbb kisah 4 5 hari lepas....


0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.