Ke Taman Jaya kah kita? ke Popular?

Salam,
Entri ni masih nak cerita kisah hari minggu sebenarnya... hehehe... petang lepas amik Ajiq balik tusyen. Aku memang cadang nak bw anak2 ke taman.. Hana pun sibuk ler nak main dia punya roller blade... maklumlah.. dah pandai sikit kan.. daniel memang ada satu roller blade abang2 dia punya dulu... abang2 dah tak muat.. dia sapu lah...

Jadinya, Hana dan daniel nak main roller blade, Ajiq bawa scooter jer... dah siap2, bawa air masak 2 botol.. masuk keta.. gerak jer.. nampak dah titik-titik halus hujan.. allah mak.. hujan plak... setakat ni.. bila keadaan macam nih, aku tak nak spoilkan mood anak2...

Sebelum ni byk kali berlaku.. masa nak pergi taman tasik perdana kat KL.. on the way hujan.. aku masih mengharap kat kl nun tak ujan.. jadi aku akan teruskan perjalanan... kalau ujan juga.. baru patah balik.. puas ati... so kali nih.. walaupun ujan sikit2.. aku masih teruskan perjalanan ke Taman Jaya...

Sampai jer... ujan makin besar-besar plak.. check forecast.. ujan sampai pukul 6.. tgk jam dah pukul 5 lebih.. kami just parking.. tunggu dlm kereta.. Hana dah gelisah tak sabar nak main.. tp hujan masih turun... bila aku tgk forecast ujan stop pukul 6.. kat luar pun hujan renyai-renyai.. aku ajak semua keluar.. lepak kat gerai minum sambil makan rojak buah...

Dah lepak minum teh, makan rojak dlm pukul 540 kot, ujan mcm reda sikit.. masih gerimis.. aku rs boleh dah nak main nih.... terus ke padang permainan la.. Hana memang happy lah mukanya.. pakai semua pads... main... puas dapat main.. tak sampai 10 minit.. dah ckp penat plak... alasan tuh sebab nak nak main gelongsor.. ekekek..

Dah puas main, dalam 6 lebih aku ajak anak2 balik.. awal balik.. boleh makan awal.. then terus keluar ke popular cari buku latihan... then boleh hantar balik rumah terus. Nampak mcm semua ok jer bila ajak balik..

Dah balik.. makan malam, aku ingat nak mkn sikit jer la.. sbb perut masih rs sebu.. kekenyangan mkn tghhri td.. sekali bantai juga 2 pinggan.. adoi... memang makin gemuk la aku nampaknya... setle semua,, terus keluar ke Paradigm.. Sebabnya nak ke pyramid, punya la banyak kereta hala ke sana... mesti susah nak dapat parking..

Pukul 8 lbh sampai paradigm, berlegar-legar la dalam popular cari buku.. dapat la buku daniel, ajiq n aiman.. aiman ada beli buku nota KH dan agama... harap boleh la improve next exam... harap2 ler kan.. aku memang sentiasa doakan dorang ni semua mudah masuk bila belajar.. cuma kena rajin lah membaca...

Hana pun dapat buku latihan.. buku latihan matematik tuh... jenuh ler nak ajar pas nih.. bukan kena paksa belajar.. kita yang kena paksa mengajar.. sbb Hana memang spesis rajin nak buka buku.. harap sampai ke besar la macam tuh.. minat nak buat latihan dan membaca nih... ekekeke..

Settle beli, bayar dapat la 10% diskaum sbb ada membership kad.. bagus juga.. byk gak diskaun siot.. total semua lebih RM50 juga lah... dapat juga la diskaun kat 5 hengget.. lepas nak mkn tengahari sehari kot.. ekekek..









0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.