Fradoo ABC Special Shah Alam

Salam,
Kali ni aku nak citer g mkn es kacang kat Shah Alam.. Es kacang tuh.. ABC la tuh.. air batu campur... hehehe.. orang kampung aku tak panggil ABC.. kami panggil ais kacang... ada yang panggil ais kepal jer...

Asal2nya si budak comel Hana darina ler... tengok cerita upin ipin.. makan ABC.. dia pun teringin.. ajak mommy dia makan ABC.. aku pun tak tau nak cari mana.. kat Alif ada.. tp tak pasti la sedap ke tak...

Last-last isteri aku ajak ke Shah Alam Seksyen 2, dekat ngan round about UITM nun... aku pun tak pernah g.. dia ckp femes.. ramai orang g.. rege dlm RM3.50 ke RM6.. kira ok juga tuh... lepas makan tengah hari.. petang sikit dalam kul 3 lbh.. kitaorng keluar ler.. g Shah Alam ke Seksyen 2 nun...

Sampai jer area sana, gerai makan tu agak padat siot.. maklum lah.. budak2 UITM ramai yang makan kat situ.. ada beberapa kedai jual ABC.. maknanya kalau datang sini. .ada banyak pilihan kedai le nak makan ABC nih...

Kitaorng pilih Fradoo ABC special.. nampak mcm ada sticker TV3.. memang ramai orang menjamu ABC... ada juga benda lain yang dorang makan.. kat-kat situ aku ada nampak Tauhu bakar, rojak buah, ada nasi campur,, ada kedai tomyam.. serbamakneka kedai makan baq hang..

Aku pilih Lai Chi Kang jer.. ekekekek.. susah- susah datang cari ABC.. kau pekena Lai Chi Kang... choiiiii.. baik boh title pos "Lai Chi Kang special" .. ekekekekekekek.. jangan marah ye.... sapa cakap aku nak makan ABC... ada aku cakap.. ce korang baca dari atas? mana ada kan.... ekekekeke..

Hana pilih ABC special RM 4.50.. aku punya RM4.00 jer.. mommy tak order dengan harapan Hana makan tentu tak abis nih.. ckp jer lebih nak mkn ABC...

Cara nak order? cara nak order pun nak kena cerita ke? sebab entry ni pendek sejengkal.. terpaksa la cerita sbb nak kasi panjang.. ekekeke.. aku kena la cerita.. kalau korang 1st time jejak ke sana.. mana nak tau cemana nak order kan.. kalau kat Mapley 222 yang selalu pergi masa belajar kat UM dulu.. kita ke kedai boleh, tunggu orang amik order boleh..

Cara nak order, korang tak perlu pun nak ke gerai Fradoo nih... ada orang dok ngelap meja tuh.. korang lambai tangan... bila dia datang, korang order jer la ikut menu yang memang ada kat atas meja tuh... aku mula2 pergi kat kaunter orang buat ABC tuh... jilake betul.. tunggu punya tunggu.. sekali dia ckp.. duduk jer... nanti ada orang amik order... oooohhh.. gtuuu..

Lepas order memang cepat jer sampai ABC dan Lai chi kang tuh... aku pun pulun la makan... share ngan isteri... baru syok makan share share... ekekeke.. padahal dia tak order dengan harapan Hana makan tak abis.. kikiki.. Hana plak pulun la makan.. selera betul.. betul-betul tibai ABC dia... mommy tumpang sikit2 jer la..

Dari segi rasa, pada aku.. ok la.. boleh la.. ada la rasa ABC dan Lai Chi Kang tu... ABC bahan2 dia guna.. agak variety juga la.. Lai chi kang dari segi rasa, boleh juga la.. cuma bahan2 dia kurang.. tp still memuaskan hati dan masih kena dengan harga yang dia orang letak.. boleh la datang lagi..

Masa datang mkn tuh, aku dan isteri baru pas makan tengah hari.. jadi masih kekenyangan lagi.. isteri aku goreng nasi padu... tu yang g sana.. just makan ABC jer.. pas mkn..baru pas bayar jer... gedebush.. ujan turun selebat-lebatnya....

Balik dari Shah Alam, isteri tak nak balik lagi katanya... aku ajak masuk pyramid... aku pun nak jalan lagi.. ekekeke.. masuk pyramid pusing2, cari botol susu hana.. dah sejam dua pusing.. g pekena teh + donat.. kenyang.....kul 7 lbh kot kitorang balik.. keluar jer.. tgk ujan pun dah reda...

Itu lah kisahnya... ekekekek...





0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.