Happy Birthday Hana Darina (02042017)

Salam semua,
Alhamdulillah, di panjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi, Hana Darina membesar dengan sihat walafiat. Semoga anak dara ni terus sihat, taat kepada allah, membesar dengan berjaya.

Sepatutnya plan asal aku dan isteri, (bab ni biasa isteri lah yang plan.. aku ok jer..) nak ajak kawan.. buat minum petang.. sambil potong kek.. buat la mknn ringan2, buat carbonara spegeti ke.. goreng nugget ke apa..

Tapi memandangkan seminggu 2 lepas, kepenatan dan kesihatan isteri yang tidak mengizin kan. Jadi kami fikir, buat untuk family jer kot... Aku sendiri pun agak kepenatan.. siott... ekekeke.. maybe faktor umur juga lah... 2 minggu berturut, memang kami buat kerja yang agak berat dan memenatkan...

Jadi, pada 1/4/2017 kami plan nak buat sambutan birthday yang simple-simple jer, bagi Hana Darina Happy... kiranya awal sehari la sambutan tuh... setakat nih utk anak-anak aku semua, memang biasa kami buat potong kek.. Azam dan Mawar plak offer nak order kambing marinated utk bakar, sekilo.. aku suruh amik 2 kg jer takut tak cukup.. lebih boleh simpan...

Kiranya kali ni, kita buat sambutan besday beserta BBQ lah... pagi-pagi aku dan isteri keluar ke AEON Big subang jaya cari Ayam marinated, kentang, sweet potato... hotdog.. dan semua yang berkaitan dengan pembakaran...

Kek pun dah ready, aku bgtau, set pukul 11 kat Shah Alam untuk amik ke.. kat seksyen 17 Shah Alam. Tahun lepas pun kitaorang tempat kek kat akak nih.. memang cantik kek dia buat.. rasa pun ok.. sbb tu kita repeat.. ekekekek...

Dah siap membeli belah, dalam pukul 1030 gtu, kitaorang direct terus ke Shah Alam, amik kek.. tepat pukul 1059pg sampai sana.. ok la tuh.. ekekek.. tepati janji... selesai amik kek.. terus balik lah.. banyak kerja nak buat.. pukul 12 ajiq plak balik tusyen,, pukul 2 dia ada tusyen lain plak.. jadi dlm masa 2jam lebih.. isteri aku kena siapkan spegeti lah.. bleh ajiq makan sebelum ke tusyen seterusnya...

Sampai rumah, aku terus gegas beli arang kat speedmart.. harga arang dlm RM7.. ok la.. aku suka arang ni, sekali terbakar, terus abis jadi abu.. ekekeke.. balik umah terus pelekat api... boleh kata aku masukkan semua arang terus... biar menyala dulu.. baru tebar-tebarkan serata tempat,..sebelum tutup n lapik tempat bakar, masukkan kentang di celah-celah arang.....

Jeng- jeng jeng.. dah boleh start bakar lah... ramai ada tolong.. ada Azam dan Mawar, Oman pun ada bw Zetti buah hati dia.. tahun depan ni nak kawin katanya.. Ayah dan Ma pun datang bawa Alif nak sambut hari jadi Hana nih.... jadi memang seronok ramai-ramai kat rumah... Hana pun dah kalut.. aku suruh tukar baju gaun.. dia memang nak pakai gaun flower girl ms wedding Azam hari tuh.. sib baik tak nak pakai tudung.. kekekeke..

Mommy pun dah siap masak carbonara, spegeti kiranya dah boleh makan dah... Isteri aku siapkan hana, ikat rambut bagai.. pakaikan cekak yang ada crown.. dia sendiri nak.. belon-belon abang-abang hana dan ayah cik (Oman) tolong settlekan... gantung apa yang patut.. sambil kambing, ayam hotdog memang tersedia atas api...

Dalam pukul 1.30pm kita start kan majlis nyanyikan lagi "Happy Birthday".. Hana Darina boleh malu-malu kucing plak... selesai nyanyi.. sesi pengambaran plak.. ekekekek. .ye ye jer kan.. walaupun sesama family.. kena juga amik-amik gambo nih.. untuk kenangan...

Seronok Hana dapat hadiah, aku juga tumpang gembira tengok Hana Darina gembira...memang puas hati bila kita dapat tengok anak-anak happy wei... syukur alhamdulillah...

Happy Birthday Hana Darina, Abah doakan semoga Hana membesar dengan sihat, taat kepada Allah, kepada orang tua, belajar rajin-rajin , di berikan umur yang panjang dan berjaya dunia dan akhirat.

Alhamdulillah Ya Allah!!!










0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.