Ke utara untuk kenduri Nazirah dan bermalam di Alor Setar

 Salam,

Pada minggu ke-3 bulan May, kami sekeluarga travel ke utara. Kami memulakan perjalanan pada hari jumaat malam jam 830 malam. Ikut plan nak tdo di rumah abang Chik, namun ada aral melintang, bang chik dan lin di sahkan positive covid plak. Jadi rancangan di ubah tidor di rumah kakak. Kebetulan adik Daus pun tak dapat pergi.

Kami sampai di rumah kakak dalam pukul 12.30 malam. Kira ok lagi la sebab kami berhenti di RnR simpang pulai agak lama juga. Sempat la merasa mee kari yang mak bawa dari kampung. Paginya kami bersiap, dah bertolak dari rumah kakak jam 1030pagi. 

Sampai di Alor setar dalam jam 12 tghhr, nampak ramai dah tetamu yang hadir. Terus kami menjamu selera. Lepas menjamu selera, kami lepak-lepak jer la dibawah kemah menunggu sedara-sedara lain yang datang. Jumpa la ramai sedara mara yang datang. Sememangnya kenduri ada lah salah satu cara kita nak berjumpa semula dengan sedara-mara jauh dan dekat. 

Dalam masa yang sama, kami ada menyewa homestay di Alor setar ni. Dengan harga RM800 satu malam. Ada 6 bilik dan ada swiming pool yang agak besar. Ruang depan pun luas, ada tempat bakar membakar. Dalam pukul 3lbh kami bergerak ke homestay.

Lepas rehat sebentar di homestay, petang sikit dalam pukul 4 ptg macam tuh, kami start hidupkan api. Kali ni bakar membakar kami cuma bakar hotdog dan daging burger saja. Makanan berat kakak dah bawa periuk dan frozen food utk buat steambot. Shiok oooo, sambil makan sambil mandi kolam.. nikmat tak terkata. Yang paling best ramai bersama keluarga. Abah pun terjun kolam.

Keesokkan harinya ahad, awal pagi dah start hujan, jadinya tak dapat la nak mandi kolam buat kali terakhir. Nak buat cemana kan. Breakfast di sediakan oleh geng-geng perempuan, nasi lemak. Lepas siap breakfast, dalam jam 11pg. Kami terus gerak. Singgah di Subaida restoran pekena sik kandaq, dalam pukul 2 lebih kami gerak terus balik ke PJ dari penang.

Alhamdulillah perjalanan lancar sama macam perjalanan ke utara. Lebih kurang pukul 7 malam kalau tak silap kami sampai di PJ. Singgah beli yong tau fu dan ayam shinlin untuk makan malam.

end. 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.