Jalan-jalan ke Tanjung Piandang dan Ban Pecah 5 Syawal 1444

 Salam,

Raya ke-5 kami dapat jemputan ke majlis akad nikah anak abang basid di Tanjung Piandang. Katanya majlis start pukul 11pg, jadi nya kami plan gerak dari rumah dalam pukul 10.30 pg, kiranya boleh sampai dalam pukul 12 tghhri. Aku, bangchik dan Kakak konvoi sekali, adik bry datang dari kulim.

Sampai Tanjung Piandang, tengok sudah ada ramai tetamu, nak kerumah abang Basid (rumah makngah sebenarnya) ni kami dari arah simpang 5 memang aku failed lah, sib baik abah ingat. Tapi kalau dari pekan tanjung piandang okay sikit. Kalau nk tanya orang, abah cakap kena bagi tau parit kampung Tanjung piandang. Ada banyak parit, biasa la kan parit tali air. Tempt kami dok berkubang tangkap ikan sepat ngan ikan keli masa kecik2 dulu.




Lama juga kami di rumah makngah ni, sebabnya dok menunggu sedara-sedara lain datang bertandang, raya kan, dorang tak balik kg, jadinya mak nak tunggu lah jumpa adik beradik dia. Ada la yang sempat kami jumpa, ada yang tak sempat sebab terlalu lambat sampai. Sebab nya tak boleh nak tunggu lama, cuaca yang agak panas.



Kami tunggu sampai pukul 3.30thhri jer, then kami gerak ke Ban pecah sekejap untuk bergambar, then gerak balik kampung. Sempat la ambil beberapa keping gambar kat Ban Pecah nih. TAkde apa sangat pun situ, cuma permandangan laut jer la, dan tempat tu dorang dah cantikkan siap ada monument "I love Ban Pecah" dan juga macam jeti.. boleh la nk bergambar. Ada cerita pasal ban pecah ni.. kena search kat google kot.



Seusai bergambar, kami pun gerak balik kampung. Alhamdulillah. 

Khamis aku sekeluarga lepak rumah jer seharian, Kami plan nak balik PJ hari jumaat sebab nak elakkan je. Sampai sini jer la entry kali ni. 

end

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.