Reset Blacberry Bold 3 9780

Salam,
Baru - baru ni aku ada post pasal soft reset Samsung Galaxy tab 10.1 (baca sini) .Hari ni aku nak share plak cemana nak reset Blackberry bold 3 yang aku pakai. mana tak nya, sehari hang 3 4x, dah nak kena cabut bateri.. pastu nak tunggu restart berjanggut.. kalau sakit perut cirit pun boleh terberak dlm suar nak tunggu hp On dulu...
So ni step yang aku buat lah,
Langkah 1 : Backup dulu korang punya data, mcm gambar2 dalam galery, video, document. Semua data yang aku sebut td aku copy jer masuk dlm PC. Macam contact list, browser bookmark, Calender, memos dan WLAN profile aku back up guna app Blackberry Protect.
Gambo atas ni contoh data yang aku back up dari Blackberry protect.
Untuk Wipe sume data, 
Langkah 2 : Pergi ker Option

Langkah 3 : Pilih Security


Langkah 4 : Amik Security Wipe


 Langkah 5 : seterusnya tick semua check box mcm kat bawah nih, then taip Blackberry then Klik Wipe.


Langkah 6 : setelah blackberry men"delete" dan men"reset" dlm masa 3~10minit, sume akan jadi macam hp yang masih "virgin" dan baru dibeli. Seterusnya restore balik la segala yang korang backup guna Blackberry Protect td.

Itu jer la stepnya.. amat lah mudah..sekarang blackberry aku dah tak hang dan tak perlu nak restart 3 @ 4x sehari.. selamat mencuba ye...

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.