Hidup bagaikan roda

Salam,
Aku sebenarnya tak pasti apa yang akan aku tulis hari nih. Kalau boleh memang aku nak cuba post blog nih seminggu atleast 3 @ 4 post. Aku nak tulis citer harian aku pun tak berapa nak pandai.. so aku tulis jer la apa yang terlintas dalam fikiran aku nih haa..

Kalau ikut title kat atas tuh, "Hidup bagaikan roda", aku gak setuju dengan kenyataan tersebut. Setiap kejadian for sure ada hikmah di sebaliknya dan aturan yang Allah dah set untuk kita adalah yang terbaik untuk kita. Ada juga aku dengar orang tua-tua bgtau, Allah takkan uji kita kalau kita tak dapat menahan ujian tuh, sebenarnya terpulang pada kita pun kan.

Bila kita pandang balik ke belakang, kita boleh lihat di manakah kita hari ni. Apakah kita sudah berjaya, apakah kita masih di takuk lama atau menurun. Macam aku sendiri, bila pandang kebelakang, aku rs ok dah perjalanan hidup aku, namun hari ini, seriously aku ckp aku berada pada roda yang paling bawah. Namun aku redha dengan keadaan ini. Aku mengambilnya secara positif dan teruskan usaha dengan lebih kuat lagi.

Dalam keadaan sekarang, walaupun aku rs aku berada pada tahap paling bawah dalam hidup, aku amat bersyukur ada seseorang yang berada di belakang aku yang sentiasa support aku. Kalau dah tersungkur, orang yang paling rapat ngan kita tak memahami, fuyyoooo, mara bahaya kata KRU. Alhamdulillah untuk aku, aku panjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi mengurniakan seseorang yang amat memahami aku.  Bak kata orang, susah, sama-sama susah, senang sama-sama senang..

Walaupun aku redha dengan keadaan aku skrng, namun aku akan terus bangun dengan segala kudrat yang ada, insha Allah, akan aku usahakan sepenuh kudrat yang Allah pinjam kan kat aku untuk terus bangkit berusaha seterusnya mencapai segala objektif dan matlamat yang aku dah set dalam hidup aku. Perjalanan hidup aku masih panjang. Semoga Allah permudahkan perjalanan hidup aku, isteri dan anak2. Amin amin ya rabbal alamin.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.