Blackberry internet service - not connected???

Salam,
Ni masih kisah henpon blackbery aku yg dah nak "rakai", lepas aku wipe segala data kat hp aku tuh, then bila cek balik, BIS not connected la plak.. so aku pun google la cara untuk pulihkan keadaan. Sengaja aku masukkan dalam blog ni supaya mudah untuk aku rujuk balik hal yang pernah aku buat, tak perlula nak google semula kan... pandai tak aku? pandai siottttt...

Langkah 1 : Kat Home Screen folder, Klik Option
Langkah 2: Klik Network and Connection > Mobile Connection
Langkah 3: Klik butang Blackberry menu. (butang yang ada logo Blackberry tu ler) > Diagnostics Test
Langkah 4: Klik lagi butang Blackberry > Run
Langkah 5: Klik Accept as Solution. Siap dah..

Seterusnya cek ler korang punya BIS tu not connected atau Connected, kalau connected akan tertulis Connection : WIFI/Network

Aku buat langkah2 di atas, blackberry aku OK, kalau korang buat masih tak OK, kena la cari solution lain kat Mr. google. Setakat ni jer la aku boleh bantu..



0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.