Kisah Raya kan sebulan

Salam,
Walaupun baloq liat nak menulis.. entri ni masih berkisar kisah baling belakang (Throwback).. ekekeke.. kisah beraya di bulan syawal.

Ada la beberapa open house yang aku sekeluarga pergi, walaupun tak banyak.. tp masih ada.. aku sendiri pun ada masak- masak hari Sabtu masa mama datang dari Sarawak (fyi-bukan aku masak ler), kebetulan Dik Daus nak datang beraya.. dah masak lebih ada juga jemput 2 3 orang kawan2 yang ada kat area umah tuh.. Azam pun ada sampai dari Penang. kitaorang patut nak ke rumah Paktam tapi tak jadi. .cancel plak agak last minit.. kesian maktam dah masak2... Esoknya baru ke umah paktam, lajak ke besout.. umah Paktih dan Pakndak.. amik.. sendat terus perut.. jem.. esok lusa kena amik MC 2 hari sbb sakit perut... naya... bukan sbb food poisoning, tp sebab perut dah tak larat nak proses dah makanan dlm perut..

Ada la sikit kuih raya. rendang dan kuah kacang

Dik Daus & Oman dah sampai


Pijoi & Family pun ada

Sahabat aku Azwan

Ahad beraya rumah Paktam

Kat Besout nih

Rumah Paktih & Maktih

Rumah Pakndak & Makndak

Berbaju batik kami.. beli kat Pasar Payang lama ni..

Minggu ketiga syawal, dapat jemputan dari Nai, member tempat kerja. Member lama ni sejak dari kerja kat NEC dulu lagi.. agak meriah majlis hari raya dia.. rumah nya dekat area Alam Budiman. Sebelum ke sana, kitaorang ke Puchong dulu jap sbb nak sign document dari pemaju utk HOC. Dah 2.30 gtu baru gerak ke umah Nai, lewat gak la sampai umah dia.. sampai dalam pukul 3 lebih. Lepak mkn sempat la berjumpa dengan Syakir, si Saiful Baharin, dan beberapa geng yang kenal... byk juga makanan yang Nai sediakan.

Beraya rumah Nai

Minggu ke-empat Syawal aku decide untuk balik kampung, rasa rindu plak kat mak dan abah. Bukan apa, masa minggu kedua masa Dik Daus datang, ada video call dengan mak.. nampak mak mcm sedih.. macam dok lap air mata.. aku pun terasa sedih juga, rindu nak balik kg pun semakin menebal.. hihihih.. isteri aku pun ok saja.. zass.. terus balik kg.. kebetulan hujung bulan, gaji masuk.. dan kebetulan juga dah musim durian...

Ni jer ada gambo kat KG.. haru tui

Bila dah balik kampung, kami amik cuti extra satu hari Isnin tuh, jadi Ahad tu lajak ke Penang ke rumah baru Azam.. best rumah kondo nih.. bersih, pool pun best nak mandi.. luas... petang tu kitaorang ke Laksa tempurung.. malamnya sempat la mkn Sani char kew teow.. sempat la jumpa Bangchik n Pani. Beraya ke rumah pani kat quarters kastam.. malangnya ms mkn char kuew teow ngan ke rumah Pani, sekeping gambo pun tak snap.. haru betul...
Otw ke Penang.. atas fery

Dari rumah Azam.. tingkat 9

Pekena Laksa tempurung

Sekali Oman pun sampai Penang

Otw Balik PJ.. atas fery nih


Minggu last Raya ada jemputan ke rumah Sara, kawan lama isteri aku. Rumah condo mewah kot.. giler best tempat dia.. cuma jamuan makan buat di perkarangan swiming pool.. so tak dapat tengok rumah dia lah.. bila check kat iproperty, luas sampai 1700++sqft.. bapak luas...

Beraya rumah Sara, Wangsa 9 Residensi.. 

Perkarangan Pool .. mewah tempat nih

Malamnya lepas antar anak, aku dan isteri bercadang nak check in sempena anniversary.. aku akan cerita di entri selepas ni.. special punya.

End.

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.