Kisah Berhujung minggu

Salam,

Alhamdulillah, aku rasa macam kerap juga aku mencoretkan aktiviti aku sepanjang sebulan 2 ni. Boleh lah sementara rajin dan ada benda aku nak tulis.. Tp kalau datang mood malas, setahun tak tulis kan... hihihihi.. rajin sikit sebulan 2 bulan sekali.. ni kira rajin banyak sikit lah.

Tulisan aku kali ni berkisar dari Jumaat malam lah, kebetulan minggu ni Haziq balik dari asrama Klang. Seperti biasa dia akan naik tren komuter, biasanya dalam 8.30 malam dah sampai Tapi malam ni tunggu punya tunggu tak sampai-sampai.. Plannya lepas Haziq sampai nak terus keluar makan. Makanya semua ikut tunggu dalam kereta Viva ni. Sejam kot tunggu.. dalam 9.30 malam baru Haziq sampai. Alhamdullillah.


Kitaorang terus ke Texas, kat Shell untuk makan malam... Aku rasa Texas ni sedap juga kalau di bandingkan dengan KFC yang memang kita biasa makan tuh.. Setakat ni, ini kali ke dua aku menjamu selera kat Texas di Shell PJS 8 nih..

Esoknya Sabtu, pagi2 isteri aku masak Nasi Lemak. pukul 6 lbh dah bangun, aku pun turut bangun.. biasa lah.. suami penyayang kan.. kena la bantu isteri.. hihihihi.. aku bantu masak nasi jer.. sambil teman isteri masak.. kan bertambah sedap nanti sbb masak dengan rasa happy dan penuh kasih sayang...

Daniel & Aiman dah siap2 untuk ke kelas tambahan, siap masak dalam pukul 7 lebih, Daniel dan Aiman breakfast dulu lah sebab dorang nak kesekolah. Daniel ada kelas tambahan, Aiman plak ada hari kantin.

Tengah hari aku bercadang nak melawan sorang sahabat masuk spital kat KPJ Shah Alam, then terus lunch Pizza hut.. Plannya lah. Lepas ambil Daniel balik sekolah, Aiman sampai dalam pukul 1.30 mcm tuh, terus gerak ke Shah Alam, melawat kawan sakit. Aku memang dah set mind, kalau ada kawan2 yang admit, aku nak perg melawat walaupun sekejap.

Sempat wefie kat KPJ

Lepas melawat member sorang ni, dalam pukul 3 lebih kitaorang cargas ke I-City Center Mall, mencari Pizza.. Ok juga tempat ni, agak besar. Ada Sogo.. Bantai lah kitaorang Pizza.. kira lunch dah nak petang.. So sampai malam agaknya kenyang ni..  Selesai makan, jalan-jalan la sekejap dalam mall, isteri dapat la beli selai 2 baju. Biasa le kan.. shopping sikit2 lepas dapat gaji.. Kat kul 7 lebih gerak balik, malam memang kenyang.. tak makan apa dah la..

Dalam parking mall menuju pintu masuk

Atas eskelator sempat wefie

Photo bom oleh Hana kat belakang




Try baju satu.. ok tak?

Hari Ahad, Isteri aku masak nasi goreng untuk sarapan.. syok nasi goreng makan dengan sambal ikan bilis semalam.. fuh.. mmg sedap... dalam pukul 11 gitu kami 3 beranak keluar settlekan hutang, byr kereta, bayar kad kredit, terus ke Mydin untuk cari barang dapur, dan barang-barang mentah untuk aku bawa ke Austria nanti.. beli siap2 senang sikit. Lunch terus kat Mydin.

Konon maching-maching kata Hana

Dari mydin balik rumah untuk hantar barang, sbb ada barang basah, kitaorang terus ke Subang parade, isteri aku nak gunting rambut plak katanya.. ok jer lah.. Boleh aku riki-riki beg 28L untuk bawa ke Austria. Sementara isteri aku dalam kedai gunting rambut, aku ronda-ronda lah kedai. Ada beberapa kedai Beg, Baru lah aku tahu, beg ni dari segi material dia yang buat dia mahal or murah. Yang mcm beg dalam range 150 ~ 250 tu kadang-kadang material dia ABS. ABS ni mcm rapuh.. kalau barng dalam beg tak penuh, kena hempap berkemungkinan boleh retak dan pecah. Yang mahal (range 350 ke 700) sikit adalah PP(Polypropylene), paling bagus (500-1000++) PC(Polycarbonate).. Jadi aku pilih PP jer lah.. sebab PC tu mcm terlalu mahal.. Apa pun semua harga tu ikut saiz beg lah.

Nak pendekkan rambut tuh.. 

Brand yang aku amik Dai-ichi, saiz 28L dengan harga RM349. ada waranty 3 tahun, untuk eksesory 1 tahun jer.. boleh lah.. aku dan isteri berminat sebab beg ni takde zip, dia guna lock mcm klip jer.. mudah sangat. material PP ni agak ringan tapi lebih kuat dari ABS dan PVC. Harapnya beg aku tak rosak lah bila travel nanti.. dan cukup utk aku masukkan baju-baju dan barang-barang makanan ke sana nanti.

Petang tu dalam pukul 5, aku dan Isteri hantarkan Haziq balik asrama, Klang. Lepas saja hantar Haziq, aku mcm teringin nak makan durian, singgah lah di Seksyen 20, tempat aku belasah durian baru-baru ni. Tp malangnya tak banyak durian yang ada, ada 88 (RM20/kg), mutiara(RM25/kg) dan musang king(RM33/kg). Durian-durian ni pun semua mcm tak berapa cantik dan kecik2, aku makan 3 bijik, 2 bijik 88 sebijik Mutiara. Pada aku mutiara ni memang tak boleh masuk langsung tekak aku.. jadinya, isteri lah penyelamat habiskan sebijik durian tuh.. hihihihi.. TQ yang..

Settle durian, kitaorang cari dinner plak lah, memandangkan dah kat pukul 7, terus singgah kedai Lenggong area situ juga. Aku amik Kueyteow, goreng, order sotong kangkung, tauhu begedil, amik sata sebijik, teh tarik ngan air teh o ais.. perghh.. makan tak ingat kan.. diet memang kelaut dah nih...


Settle makan kat lenggong, terus balik.. mandi dan siap2 untuk tdo...

end kisah kami berhujung minggu...



0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.