Durian oh Durian.. khas untuk isteri tersayang

Salam,

Aku sengaja tulis entri ni, untuk mengenang balik nanti kan.. Aku dan isteri boleh kata Hantu durian.. tapi pada aku.. isteri lebih hantu dan puaka dari aku lagi kot.. bagi kat dia 3 4 biji sekali kelip mata.. clear...ekekekek.. aku sebenarnya memang suka durian, kat kg dulu mmg ada 2 3 batang pokok durian, memang puas makan durian kalau sampai musim..

Tapi sejak pokok2 tersebut dah kena tebang sebab dah tua, aku kurang nak makan durian kat luar.. atau beli.. jarang2 la beli.. beli setakat makan nak rasa jer.. beli sebijik 2 bijik gtu.. lepas kenal ngan isteri aku ni, dia dah memang hantu durian.. aku yang dah slow mkn durian pun terikut balik dah.. memang pantang nampak durian.. janji ada ongkos saja.. jalannnnn...

Balik cerita pasal durian hari ni, gerai durian ni terletak kat Seksyen 20, dekat dengan Petronas dan KPJ Seksyen 20 shah alam. Durian dia agak murah, Kebanyakan jenis, IOI, Udang Merah, D2, D88, XO dan lain2 selain Musang King dan Teka RM15 sekilo... Musang King dan Teka RM23 Sekilo.. boleh kata murah untuk musim kali ni..


Aku dah ketempat tu 2x kot dlm minggu kerja tuh.. Rabu dan Jumaat... memang syok.. tu aku nak bw isteri kesayangan aku ke situ, makan sampai muntah... Jam 1.30 gitu kot kitaorang keluar rumah.. sampai sana mungkin kul 2 tak sampai kot... terus cari meja dan duduk...

Pertama sekali, aku minta IOI, sbb 2x aku makan, IOI memang tak mengecewakan... buah baru... segar.. sebijik.. RM16... ONNNNNN... Aiman, Daniel & Hana pun makan sekali... 2 minit abis dah... wow..... aku pergi order lagi... kali ni Udang Merah, 2 biji terus... RM33... makan... aku masih tak sentuh lagi walau seulas.. aku rs puas dah 2x makan sebelum ni.. kasi isteri aku kenyang dulu beb...

Tak sampai 5 minit.. nak abis.. aku order lagi 2 biji udang merah.. kecik2 jer.. RM25 plak... Kali ni nampak slow progress sikit.. aku pun try seulas... yummy.. sedappppp.. udang merah dia memang lemak berkrim.. kat sini Udang merah ada 2 tempat... Johor atau Penang.. yang penang aku tk isi mcm putih sikit.. tp mcm agak lama buahnya.. yang johor memang kuning.. buah agak baru.. tokey ckp yang penang lbh sedap.. pada aku, johor punya better sebab baru.. hihihih..
Muka isteri ada sikit senyum kepuasan..

Baru 2 bijikk

Ni durian IOI.. isi memang lemak berkrim

Tanya isteri, boleh lagi tak... angguk jer ... last 2, lepas tuh musang king.. OK katanya... Aku pergi pilih sebijik IOI yang agak besar dan sebijik Udang merah.. RM34 masuk bill.... Kali ni makin slow... anak2 pakat stop dah.... nak tunggu musang King plak..

Isteri dah slow, macam dah penuh tuh.. masa ni baru aku join mkn juga... memang berbaloi makan durian kat sini... abis 2 bijik... isteri dah sendawa weiiii.. haaaaa..... tercapai hajat aku nak bw makan durian sampai kenyang... last one.. penutup.. MUSANG KING...

Aku pergi pilih pulak Musang King, aku tak amik yang besar sangat dan kecik sngat.. amik agak2 sekilo setengah.. Musang king ni buah dia kalau tengok, nampak mcm lama sikit di bandingkan dengan IOI nampak fresh.. so aku pilih yang nampak baru sikit lah.. klaua dapat yang lama takut berair dan lembik...

Pilih punya pilih, dapat sebijik yang elok.. belum merekah lagi.. kasi timbang... RM36 finale.. ok gak kan sebijik RM36... Buah 2 biji last td masih ada lagi belum di habiskan... ekekekeke.. kasi abis dulu baru kopek Musang king....
Musang kingg

Isi musang king yang tebal dan sedap.. manissss

Gumbira lihat kesayangan kekenyangan

Baru perasan orang kandid dia.. ekekeke..

Finally, Musang King.. memang paling baik antara IOI dan Udang Merah yang kitaorang mkn td... puas.. kalau kira climax.. memang bebetul climax berganda weiii... kalau dapat mcm ni.. baaru puas makan.. berbanding ahad lepas beli 10 bijik kat Klang.. RM150.. siap makan.. masih belum puas... Hari ni kalau kira, 8 bijik saja.. RM144... tp kepuasan tahap maxima.. isteri sendawa berkali2.. wow.. aku cukup puas ati bila tgk isteri dan anak2 puas makan durian.. alhamdulillah..

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.