Buffet Ramadan satu keluarga 2019

Salam,

Aku terlepas cerita pasal buffet Ramadan bersama keluarga untuk tahun nih. Kena tulis sebagai rujukan untuk tahun depan plak kan.. hihihi..


Sebenarnya, kitaorang ke buffet Ramadan ni sebaik balik dari Kampung Sg Dendang hari tuh.. sampai rumah dalam pukul 1 lbh tghhri terus survey buffet Ramadan. Alhamdulillah, dapat la yang murah area bukit jelutong.

Buffet ni memang murah bukan under hotel la.. kalau under hotel kebanyakan yang kitaorang call semua dah fully book pun. Yang ni pun kira ok la juga.. RM45 untuk dewasa dan RM25 untuk kanak2,

Lokasi kat Plaza Jelutong, yang arrange biasanya yang buat pakej perkahwinan.. kira ok juga la makanan dia.. tak la gah sangat.. aku rasa berbaloi juga dengan harga. Tp nak compare dengan Buffet yang kitaorang g kat IDCC Shah Alam tahun lepas lebih best kot.. konsep yang hampir sama jer.. Tp lebih meriah dengan DJ dan live band

Menu memang menu kampung, termasuk Kambing bakar, sate, lauk pauk pun agak banyak juga, Ketam, udang, daging, ayam, Nasi Briani kambing, char kuey teow. Agak puas hari lah bila makan.. Tempat ni, yang best, lepas semua dah siap makan, kita boleh tapau bawa balik.. diorang sediakan plastik untuk bungkus.

Pada aku kalau buffet ni boleh pergi lagi bekeluarga, harga agak berpatutan dengan makanan yang di tawarkan. Tp untuk tahun depan kalau ada bajet extra, aku akan cari tempat lain yang lebih meriah kot. kalau hotel yang sampai RM100++ pada aku dah tak berbaloi dah. mahal sangat dengan makanan yang kita mampu makan pun.. bukan apa, anak-anak memang suka dan berselera dengan buffet.. itu yang aku cuba bawa juga dorang mkn buffet ramadan ni.

Kami anak beranak

Bersedia untuk menyerang..

Kambing bakar dulu kita sapu..

Ini bahagian mee/kueyteow celup.. ada juga dim sum

Bahagian kueh mueh.. 

Semua jenis kari aku sapu.. ketam udangm sotong, lala.. syok nih..

Penuh satu meja anak beranak makan.. apa2 pun jangan membazir.

Selamat menjamu selera.. Teh tarik pun syok tuh..

Dah nampak keboroian di situ.. walaupun pose dah nak masuk 3 minggu

Nasi briani kambing.. sedap gak nih..

Yong Tau fu pun ada.. satay dia.. kureng sikit.. tak berapa syok


Zasss.. clear semua... 

Finale.... ais krim sebagai pencuci mulut...

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.