Salam Aidilfitri 1440H/2019

Salam Aidilfitri semua,

Semoga semua pembaca blog ini di berikan rahmat yang Esa dan sentiasa berada di bawah lindunganNya. Salam Lebaran dari aku dan family.

Tahun ni kami beraya di Machang, seminggu cuti, seminggu di Machang. Memang xde plan nak balik Sg Dendang memandangkan 2x kami cuba balik 2 kg.. 2x tersebut kami menghabiskan masa lbh 12jam di atas jalan raya..

Dah pakai kereta besar, boleh buat balik kot balik 2 kg. tp kena gerak awal pagi. Tahun ni sebab dah ada plan lain, raya ke 3 nak ke terengganu.

Jadi Hari Raya pertama, mcm biasa, awal pagi aku dan kaum lelaki ke Mesjid. Solat Raya bermula jam 8.20pagi. Seusai solat, terus bergambar bersama keluarga mertua, tak besar tapi agak meriah lah.

Jam 10 lbh kami bertolak ke Kuala Besut, ke rumah Mak ma, settle di kuala Besut. Kami sekeluar ke Pantai air tawar atau lebih di kenali Pantai bukit Keluang. Bergambar di bawah pokok tepi pantai berlatar belakangkan lautan luas.

Puas bergambar, kami terus ke Kg Raja ke rumah Besan Ayah, keluarga Zati. Seterusnya kerumah Mek dan ke rumah Pakcik Li & Cik Pah. Settle beraya di kampung. Makanan yang wajib di kampung biasa ada pulut dakap, tapai pulut, rendang dengan ketupat lah kan. Memang sedap.

Seterusnya kami beraya ke rumah bisan ayah di Kemahang batu 11, ayah Ajay. Agak simpati dengan ayah Ajay kerana beliau di sahkan mengidap kanser hati tahap 4. Allah, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Dan di sebabkan itu lah ira dan ajay balik beraya tahun ni.

Memandangkan perjalanan dari Kemunchup ke Kemahang mengambil masa sampai 2 jam.. biasanya dalam 30 minit jer.. sbb jarak cuma 20km++ jer pun. fuh, jenuh juga nak mengharungi jem nih.. sampai rumah ajay dalam pukul 6 lbh.. settle di rumah ajay, dalam pukul 7 lebih terus bergerak ke Tanah Merah, ke rumah sahabat lama, Auw dan juga Azwan.

hari ni memang perut memboyot woi.. giler kenyang. ke rumah Auw, kami pekena nasi minyak.. sedap plak tuh.. dah tambah 2x.. di rumah Azwan, macam-macam di hidangnya.. ada laksa penang, laksa kuah putih, ada nasi dagang, tapai.. fuh.. laksa sedap plak tuh... mmg bertambah boyot..

Settle di 2 rumah ni dalam pukul 9 lbh kat kul 10 gerak balik.. sambung jem ,tapi ikut waze, dapat kan jimat masa.. dalam masa 30 minit dan sampai rumah..

Esok raya kedua.. mungkin duduk rumah jer kot..

Lepas solat raya

Ayah dan anak yang masih bujang

Keluarga Azam & Mawar

Keluarga Ira &  Ajey

We all happy family

Bersama mertua

Wefie

Hana dan mommy yang cun

Us again

Yang takde telur sahaja

Bermaaf-maafan

Hana & abah

Sayang Hana

Turn mommy memohon maaf

Lepas minta maaf kena peluk.. tukang amik gambo wefie plak... kacau daun

Anak-anak jantan beraya di Johor

Mak & Abah yang di sayangi selalu

Keluarga Ahmad

Sempat bergambar di pantai

Boss besar

Macam-macam gaya

we are family!!!!


Isteri ku yang sentiasa galak.. i loike..

Hana perati je tuh


Sempat beraya di rumah Auww.. @Zaidin

Dan rumah Azwan

Hari raya ke dua.. ke rumah kawan lama ayah yang sakit

Wefie

Sempat lagi wefie


Bersama kawan lama ayah bekas polis.

Bergambar selepas ujan

Jijoi yang sempat beraya bersama isteri baru

Lagi isteri aku ni.. ishhh.. nak juga ku cium nanti..

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.