Terasa nak makan Nasi Tomato

Salam,
Entri hari ni masih berkisar pasal tahun lepas.. hahaha.. Hari Sabtu yang hening, aku tiba-tiba teringin nak makan Nasi Tomato air tangan isteri tersayang.. sedap ooo nasi tomato isteri aku.. 3 pinggan boleh mkn kalau dia buat... hehehe...

Pagi sabtu awal dah bangun sebab Aiman kena gi sekolah jaga PA.. maklumlah pengawas... Jadinya pagi tu breakfast isteri aku wat Roti telur goyang.. padu baq hang.. tak gaduh nak p Ipoh dah... sedap.. aku bantai 2 set.. fuh.. sedap wooo..

Kebetulan Mawar n Azam nak g kinik, aku siap amikkan nombor giliran, then dorng pun datang bekpas kat umah.. alang-alang, terus jemput makan lunch sesama... termasuk Oman n his girlfriend.. nak kawin tak lama dah tuh.. thn ni juga hehehe.. lama tak lepak sama-sama adik beradik...


Lepas makan jer, aku terus ke Pasar Seri Pagi cari bahan-bahan nak buat Nasi Tomato.. nanti aku add upkan resepi.. kena tanya isteri dulu cemana nak wat... ayam aku beli 2 ekor, dah RM27++ kena, kat 4 kg kot.. tp masak 1 setengah ekor jer.. tu pun byk dah...

Aku tak berapa bantu sgt isteri aku masak sbb ada Mawar dan Zati, aku tolong sikit2 jer lah.. lama plak nak siap.. sbb aku abis beli barang jer dah kat kul 11.. dari kul 11 lbh masak.. kat kul 2 baru siap masak semua...sekali baru perasan acar timun lupa nak buat.. adui... itu yang sedap tuh.. menaikkan selera nak makan.. tp ok la sbb isteri buat nasi tomato, ayam masak merah ngan dalca.. cukup dah.. syok baq hang... Memang kompem aku makan 3x.. huhuhu... Thanks to my isteri... "love u so much darling"..

Sebelah malam, Bangchik n Family singgah ngeteh kat umah sambil borak2.. malas nak ajak kuar sbb kalau g kedai pun ngeteh n sembang-sembang.. baik dok umah syok sikit lepak.. anak2 pun boleh tengok TV...

## entri ni penutup tirai 2017.... SELAMAT TAHUN BARU semua!!!!

ps: Boleh pulak takde gambo nasi tomato.. lauk jer ada... boleh lahhh... ekekekeke.






0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.