Nasi Lan Kedah kat Shah Alam

Salam all,
Entri aku tulis ni berkisah 2 minggu lepas kot.. ekekek.. hari sabtu 1/1/2018.. takper lah.. aku ingat nak masuk dlm entri Haziq Masuk asrama.. tp sengaja aku asingkan sbb aku nak citer pasal makanan..

Balik dari asrama Haziq selepas selesai segala taklimat semua, on the way balik tercari-cari gk nak makan apa.. sekali teringat Nasi Lan Kedah.. wow.. mcm best,, boleh ler cuba.. Terus waze, memang otw balik tu boleh singgah..

Terus singgah, perut lak lapar.. sampai jer mmg tengok orang beratur ler.. tp tak le panjang.. boleh la... bila ushar kebanyakan amik sotong dia... dalam hati pun aku fikir, nak makan sotong ler.. kuah campur..

Lepas dapat giliran, aku amik lauk sotong, isteri amik ayam tp asingkan kuah campur.. sbb nak bg hana makan gak ayam tuh.. takut pedas..minum teh tarik ngan sirap .. total kena rm27++ kot.. agak mahal la.. sebelum masuk air harga dlm RM22... pegh.. boleh tahan mahal..

Nasi dia ni kaler kuning, macam nasi minyak.. tp nasi biasa kot.. kena ngan kuah campur, pada aku rasa dia.. sedap.. tp aku ada rasa mcm pahit-pahit sikit, tak pasti apa yang pahit, maybe rempah gulai kot.. sbb campuran kuah gulai tu mcm lebih 5 jenis...

Apa pun, boleh repeat tempat ni cumanya agak mahal la kot.. nasi lauk ayam satu n lauk sotong satu.. dah kena RM22.. sotong berapa RM sekor? ada RM10 ke 15 kot.. tu yang mahal...

Burrpppp.. alhamdulillah.. syok woi.






0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.