Pertama kali OT dan ke Besout

Salam,
Entri ni kisah Sabtu minggu lepas, Sabtu minggu lepas memang aku plan nak OT 8jam, almaklumlah ada peluang nak buat duit lebih dan aku memang memerlukan duit lebih.. target sebulan atleast dapat 30 ke 40jam ot.. cun dah...

Jadi Sabtu pagi bangun awal dengan penuh kemalasan, isteri pun bangun awal tolong buatkan breakfast.. respek isteri aku ni.. rajin betul dia, siap buatkan bekal lagi.. aku bw spegeti g ofis..

Kerja pun agak meleleh kot, dah ler orang takde dlm ofis, mata ni rasa nak terlelap jer.. dah la kerja mengadap PC.. time minum pun aku tak keluar, minum dlm ofis jer...

Dalam pukul 12 gitu, Makteh plak sms, bgtau durian ada sikit lagi, mai ler besout.. aku dengan besar hati seronok nak kena besout.. terus wasap isteri, tanya nak g besout tak, makteh nak bg mkn durian.. aku bgtau pukul 3ptg aku balik.. tambah 1st time OT.. masih rasa malas lagi.. ekekek..

Dia set jer.. aku terus balas sms makteh ckp ON.. petang ni kami gerak.. kul 4 gak kot baru gerak.. Aku 3 beranak jer la gi.. hero-hero balik Johor sbb ada kenduri, Haziq plak kat asrama..

Perjalanan amik masa kat 2 jam.. pukul 6 lbh sikit baru sampai.. rupanya ada jalan lebih dekat, kena keluar behrang then masuk kot kampung slim, ada jalan ke Felda besout.. aku keluar ikut Slim river, lalu depan MRSM Felda nun.. memang extra jauh dlm 40km.. ekekek..

Sampai jer.. makteh dan pakteh ada rumah, terus bersila makan durian, aku kira ada kat 13bj durian.. sekali hadap kat 5 bijik kot abis.. memang puas.. sampai kekenyangan... stop dulu.. makteh jemput makan laksa ngan mee rebus plak... wow.. perut kenyang ni.. nak tolak kesian, tala juga la semangkuk laksa... sedap gak laksa, isteri bantai mee rebus.. aku tak rasa me rebus.. dia ckp sedap..

Bila maghrib, aku follow pakteh ke Mesjid, jemaah. Lepas tuh pakteh plan nak bw kitaorng mkn kat slim sbb dia ingat kitaorang tdo dekat sana.. kesian pakteh.. aku bgtau kitaorang nak gerak balik mlm ni gak.. sbb esok pagi nak g kat Haziq..

Sebelum balik singgah rumah pakdak, jumpa makandak jer sbb pakandak g kenduri lom balik... minum teh O jap.. nak mkn tak leh masuk dah.. duduk sembang dlm setengah jam.. kitaorang beransur lah..

Sebelum balik, paktih bg lagi durian td. rambutan dan juga cempedak.. amik... mcm balik kampung...
Dalam pukul 11 lbh kot sampai rumah, lalu jalan dekat dalam sejam setengah jer dah sampai...








0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.