Upgrade Samsung Galaxy Tab 10.1 kepada Ice Cream Sandwich 4.0.4

Salam,
Mlm ni aku dok pulun cari cara nak upgrade firmware dari 3.XX kepada 4.0.4 (ICS), mcm2 cara. Nampak macam susah sbb thru backdoor. Ada la beberapa blog bg step-step yang perlu aku follow utk upgrade. Rupa-rupanya ada cara mudah sbb tab aku boleh upgrade guna front door, maknanya ON tab then cari la upgrade.. hahahaha... choihhh!!.. mungkin mudah sbb aku punya tab beli last year 2012, firmware version pun 3.7 rsnya.. tp kat sini aku nak share juga step panjang utk aku rujuk balik, kot-kot tab dah tak leh ON melalui OS. So boleh upgrade firmware back door la.
Cara front door:
1. On korang punya Tab.
2. Pilih Setting
3. Cari About Device then pilih Software update.
4. Klik kat Update
5. Kalau ada update available, korang klik la update. Kalau takde update, akan kuar "No Update available".
Done. Kalau update nnt tab akan reboot sendiri dan jalankan proses menaiktaraf firmware/software td.

Cara Back Door: (Ni aku just copy jer)
Nanti akan aku sharekan.. wat ms sekrng.. tak sempat ler.. sorry eh...

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.