ke Kampar dan Besout

Salam,
Hari ni pagi2 lagi aku, wife dan anak2 bersiap2 utk ke wedding di kampar dan seterusnya ke Felda Besout melawat Paktih dan Maktih yang baru balik dari Mekah. Pagi2 bangun, aku settlekan hal sandwich, memang dah plan nak wat sandwich teluq. Boleh tahan juga sanwich teluq aku tuh.. hahaha.. 2 biji teluq, mayo dan lada sulah dan lada hitam.. garam sikit.. dapat la dalam lbh 10 keping roti..
Anak2 aku pun suka makan sandwich ni, memang abis sume.. hehehe.. kena plak dengan air milo.. Dah settle hal bekfas, terus siap2.. dlm kul 10 gtu kuar umah..
Hari ni memang mendung jer, tapi sampai tol Tapah hampir 2j drive, cuaca mcm ok juga la.. alhamdulillah, dlm 30 minit sampai la kitaorang di kg Bukit Pekan kampar.. sampai jer nampak pengantin pun baru sampai.. kitaorg terus jamu selera dulu, memang plannya tak nak lama-lama sbb nak gerak ke umah Paktih plak di besout.
Lepas mlm dlm kul 130tghhr gtu, terus jumpa pengantin, amik gambo sekeping.. (tu pun gelap, hehe guna bb).. then terus beransur ke Besout. Aku tak lalu jalan lama, amik keputusan utk lalu highway dr Tapah ke Sungkai, sampai sungkai dlm 20 minit jer tapi sesat plak nak masuk ke Felda Besout, mulanya betul dah aku masuk ke simpang Changkat Sulaiman, tp kat round about kecik aku patut amik kanan, aku bantai amik kiri, keluar ler ke jalan besar balik.. harap + hampeh sungguh.. konon nak cepat sampai.. jadi lama sbb 30 minit gak aku silap.. dah masuk jalan besar, aku terus jer dah nak sampai ke Bidor.. chehhh.. last2 aku give up, aku call la abah aku kat kg... rupanya2 betul dah la masuk ke simpang Changkat Sulaiman tuh.. cuma lepas masuk tu kena amik kanan kat round about kecik..
Last2 dlm 330pm juga la sampai kat umah Paktih di Felda Besout 1. Mkn segala2 yang Paktih dan Maktih bawa balik dr tanah suci, kurma, kacang pandai, kacang gajus, kismis dan juga air Zam Zam.. Sejam juga la lepak kat umah  Paktih tuh, hari pun dah mula ujan.. Kuar dr umah Paktih dlm kul 430pm, terus balik jer, umah Pakndak Tajul pun kitaorang tak singgah.
On the way balik tuh, ujan makin lebat, keta plak byk.. adoi... aku plak punya la ngantuk teramat.. asyik nak terlelap jer.. last2 sampai Hentian Rawang, aku mereluh(tdoq) jap dlm keta dlm 10 minit.. then baru segar sikit.. Asalnya nak singgah hentian Jejantas Sg Buloh, tp tutup la plaknya...
Sampai area taman sri subang, kitaorng dinner kat Restoran Alif.. boleh la.. tempat selalu makan.. dlm kul 8 gak la sampai umah.. cemana tah nak sharea gambo ngan video.. lain kali la aku share.. masih dlm pembelajaran lagi.. biasa aku guna wordpress.. ni guna blogspot tak sure baper besar space dorg kasi utk guna..
 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.