Tahun 2019 sudahhhhh!

Salam semua!!


Wow.. this is the first entry for 2019 baq hang... punya la liat nak menulis.. dah masuk Mac baru nak tulis... apa nak tulis pun tak pasti lagi.. so 1st entry ni.. citer jer la apa2 kan...

Bulan 1 dan bulan 2 takde apa yang menarik, balik kampung pun tak.. abis masa kat PJ saja... nak ronda jauh sgt pun tak juga... tu agaknya takde apa yang nak di tulis kan.. hahahah...

Ada la 1 2 kisah pasal berlari fun run... aku citer nnt utk next entry lah.. ada la modal sikit... untuk entry kali ni.. aku nak ckp pasal azam tahun baru lah kot.... biasa la masuk tahun baru.. mesti ada azam kan... apa azam korang.. ye korang yang baca blog aku nih.. hihihihi.. ada ke orang baca..

Inshallah ada, sbb ada beberapa entry kisah common lah.. mcm tempat makan, tempat vacation. ada byk visitor gak... ada lbh 1000 visitor gak la.. agak terkejut.. aku jangkakan visitor ni organik datang dari Google search lah sbb ada orang nak tahu info.. dorg search.. sama mcm aku gak.. Contoh nak g MAPS ipoh.. sure aku search.. biasa mmg jumpa blog2 ni lah dok bercerita pasal MAPS.. itu satu contoh lah.. jadi dr sana.. dapat la kita plan dengan lebih kemas kan...

Aku ada satu entry utk new year tahun lepas.. boleh klik sini selamat-tahun-baru-2018.. so ada azam tahun lepas yang dah berjaya di capai...

Macam tahun lepas juga.. azam aku masih sama.. kurangkan lagho.. teruskan ke arah kebaikan.. selalu bersolat berjemaah kat mesjid.. jaga makan.. nak turunkan berat badan ke 75kg.. masih lom capai tu.. paling kurang pun 77.8kg gtu jer.. harini.. masa aku tulis ni.. dah cecah balik 80++kg dah... huhuhuhu.. nasib lah.. Azam tahun lepas utk settlekan rumah rawang, alhamdulillah,, beban utang rumah rawang settled.. lega.. dapat la extra sikit.. aku guna duit tu utk settlekan hutang isteri kesayangan aku... sapa lagi nak tolong kan...

Kurangkan lagho ni pada aku, tiap2 tahun ada azam aku untuk kes yang nih.. tp itu lah yang paling payah nak buat... kadang-kadang mmg lagho juga lah... sbb tu azam aku "kurangkan".. ekekeke.. kadang2 sesuatu benda dah sebati dalam diri kita.. mmg susah nak buang serta merta.. jadi kita buat dia soft landing lah.. kurangkan dulu.. gantikan dengan benda lain yang lebih baik...

Harap aku terus istiqomah untuk menuju ke arah kebaikan.. segala kesilapan dan kesalahan yang terjadi tahun2 lepas... harap dapat di perbetulkan. dan balik ke jalan yang lurus lah... Kalau nak berjemaah kat mesjid tuh... sekurang-kurangnya maghrib dan isyak dah boleh amalkan selalu... ni malas.. asyik layan movie je.. hahahaha.. sendiri tahu..tp masih tak boleh nak betulkan..

Semoga tahun 2019 ini lebih mendekatkan diri ini dan keluarga kesayangan aku kepada tuhan yang Esa.. mengeratkan lagi hubungan aku dan Isteri... bak kata orang.. hari2mau... hahaha.. kalau ikutkan nafsu serakah aku nih... ermmm.. mampuih... hihihi.. apa pun.. masih boleh bertoleransi lah...

Semoga kita semua di berikan keberkatan hidup di dunia sementara yang fana ini.. aminnnnnn...






0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.