Menyantuni Tetamu kami Chip Lan

Salam,
Entry aku ni berkisar tentang melayan tetamu yang berkunjung ke rumah aku pada 23 dan 24hb Dec hari tuh. Tetamu aku tu bukan orang lain.. sepupu aku aka Asfani yang aku panggil Pani tp kebanyakan kawan2 kastam dia panggil Lan/As/Chip dan berbagai lagi.. Mamat ni yang paling rapat sejak sekolah rendah dan menengah lagi..

Kalau nak citer pasal kisah kitaorang dari zaman sekolah, memang tak abis nih.. ekekek.. mmg kamcing abis, apa saja kisah kitaorang, hal-hal kerja, awek, skandal dan berbagai rahsia mmg kami masing-masing tahu.. biar pecah di mulut.. jgn pecah di perut.. bila masing2 dah berkeluarga nih, kurang sikit gosip2 nih.. ekekeke

Sepupu aku ni dah lama call bgtau dia nak datang kl, nak jalan2 sekitar kl nih, nak masuk petrosain, aquaria, sunway lagoon dan Zoo.. wow.. byknya tempat nak g kan.. so aku dengan berbesar hati menerima kunjungan dia sekeluarga. tp 2 malam saja tidor umah aku.. lagi satu malam dia pergi bermalam kat KL sbb nak tgk keindahan malam hari di bandar KL nun.

Jadi memandangkan aku ada passport Sunway Lagoon, jadi hari Ahad kitaorng ke sunway lagoon lah.. mmg best la kalau g sunway lagoon beramai2 kan... tp memandangkan cuti sekolah.. fuyyooo.. memang ramai giler manusia dlm theme park tuh.. nak nunggu Vuvuzela saja 2jam lebih bag hang...

Sempat juga la aku masuk rumah hantu.. sepatutnya ramai nak masuk sekali hana.. tp dah masuk permulaan jer Hana dah menjerit ajak keluar.. Isteri aku usung Hana keluar, Haziq yg asalnya follow pun sekali keluar.. tinggal la aku ngan aiman jer.

Macam biasa la, permainan dan aktiviti mandi manda, utk makanan kali ni kitaorang order ayam goreng dari bla bla bla... biasa kitaorang makan nasi lemak rendang.. tp kali tukar selera sikit sbb pagi2 tadi dah bekpas nasi lemak padu air tangan isteri tersayang..

Settle ke sunway lagoon, sebelah malam aku bawa ke Restoran Sotong Besar, belanja dorng makan..alhamdulillah,ada rezeki lebih sikit boleh la belanja kan.. selalu kalau keluar ngeteh mlm2 kat Selama, aku jarang keluar duit, mesti Pani yang belanja.. kali ni biar aku yg kuar duit lah.. tetamu kan.. ada plak rezeki lebih, kira rezeki dorng lah..

Lepas menjamu sotong besar + kambing bakar, kitaorang terus ke Setapak pekena beger viral Lan crispy burger. Lan aka mamat ni sebenarnya suami Cik intan sepupu kitaorang.. kira support lah kan.. nak kata support pun tak gak sbb g sana dapat mkn free.. nak byr dorang tak nak amik...

Pukul 1 lbh kot baru sampai rumah, esoknya isnin dah nak kerja.. tp sib baik isteri aku work from home jer.. aku pun ketempat kerja lewat, pukul 10 kot baru gerak ke ofis...

Alhamdulillah, semoga Asfani dan keluarga berasa selesa sepanjang menginap di rumah kitaorang ni 2 malam...















0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.