Ke Sunway Lagoon di Hujung Minggu (2nd Dec '18)

Salam,

Walaupun entri kali ni nak citer pasal ke Sunway Lagoon yang agak basi, tp aku nak up juga lah citernya... citer mungkin sikit tapi boleh la jadi kenangan dengan adanya gambo-gambo kan..

Sunway Lagoon ni aku agak kerap kunjungi tahun ni sebab aku ada Yearly passport yang aku beli masa nak masuk dengan kakak masa bulan 9 hari tuh.. jadinya bulan 9 tahun 2019 baru expired.. jadi aku plan sebulan sekurang-kurangnya sekali masuk sunway lagoon.

Lepas masuk ngan kakak bulan 9 tuh, bulan 10 ada masuk sekali lagi.. tp dari lepas lunch.. then terbaru 2hb Dec baru ni lah.. lepas Hana baik dari chiken pox.

Yearly passport yang aku beli agak berbaloi sbb satu passport harga RM190 jer.. kalau beli tiket normal RM130, diskaun paling cikai pun rm20.. jadi la 110.. kira aku beli RM190 tu agak berbaloi la.. dah masuk 2 3x pun dah balik modal pun... harga asal passport 600++.. sepatutnya lah.. kalau ada diskaun sikit jadi la rm400++.. tp yang kali ni aku beli sbb promosi merdeka kalau tak silap.. dapat RM190.. kebetulan aku ada duit xtra sikit time ni.. tu yang amik jer.. ekekeke.. puas la mandi manda... kalau sedara mara datang nak g sunway lagoon... bila2 pun aku boleh masuk selamba jee... ekekeke.

Dalam Sunway Lagoon, aku dan anak2 prefer lepak kat Nickelodeon & sponge bob area.. tempat mandi agak ok, ada tempat berteduh yang luas... itu port last lah.. biasa masuk ker g main dulu kat area colorado splash, then ke surf beach jap.. then baru ke nickelodeon.

Kalau pasal makan, kena bajet sorang rm17 jer.. dah boleh dapat nasi lauk rendang ayam.. not bad la.. kalau dulu2 aku masuk, rasa macam lebih mahal lagi.. sebab apa aku ckp bajet sorang rm17, sebab nasi lauk rendang tuh dalam rm12 gitu.. campur air lagi.. jadi la 17.. tp aku biasa beli nasi jer.. sbb air dah usung dari rumah lagi.. 6 liter kot... ekekekek.. cukup la sampai balik...

kalau masuk lagi sekali aku amik harga menu2 kat sana.. ada banyak makanan sebenarnya.. ada burger king, ada marry brown, ada hot & roll, menu2 mcm mihun, nasi goreng, nasi lemak rendang, Pizza, hotdog, sosej.. dan banyak lagi.. jajan2 pun ada.. keropok2, popcorn pun sedap.. tp korang kena ingat sbb dia ada salty popcorn.. rakyat mesia ni masih kurang biasa dgn salty popcorn.. ini dia letak dalam tupperware bulat tuh.. harga rm10 satu bekas.. agak mahal la... mcm aku 6 beranak.. mmg spare rm150 juga lah untuk mkn. kalau masuk dari pagi lah... kalau masuk dah nak tengahhari, spare dlm 50 jer la untuk jajan.. makan berat dah sapu dulu sebelum masuk...

Nanti sambung lagi kalau ada gambo menu dan harga kalau aku masuk lagi dlm sunway lagoon.. untuk kali ni aku sharekan lah gambo last masuk hari tuh..

Wefie dulu di pintu masuk

Lokasi pertama kalau ke Sunway Lagoon

Ini pirate revenge.. kapal besar berputar 360 darjah..

Harimau Putih

Dari Nickeledeon area nak ke Surf Beach

Lihat betapa gembiranya Hana Darina.. baru baik Chiken Pox ni.

Anak yang cukup happy.. ini yang membuatkan aku rasa cukup puas hati..


Isteri kesayangan aku.. wpun katanya penat.. tp masih ok nak join..

Tu start bernafsu la tuh.. ekekekeke.. love her so much!!







0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts Widget

Popular Posts

Categories

Seorang yang simple, kelakar juga sikit, suka melancong bersama keluarga, suka makan-makan dan suka peluk isteri. Masih bekerja makan gaji. Seorang yang tak berapa pandai menulis tapi nak juga share apa yang patut.. Moga pembaca mendapat manfaat dari tulisan dan perkongsian ini.